تو جان دردمندم را همه قوتی

می‌دانی عزیزم؟ هیچ چیزی برای من ارزشمندتر از حضور تو نیست. اما، دیروز وقتی در جواب سوال دکتر عبوس و از دماغ ِ فیل افتاده‌ نازنینم که به جعبه‌ شیرینی نگاه می‌کرد که به چه مناسبتی است؟ گفتم ازدواج کرده‌ام، چشم‌هایش از شوق درست شبیه چشم‌های تو شد و لبخندش به جانم نشست و تماشای اینکه آنقدر خوشحال شده بود که نمی‌دانست دارد چه‌کار می‌کند و آخرش با تمام ِ یادآوری‌هایم، یادش رفت برگ مرخصی بنویسد برایم و مدام تشکر می‌کرد، و رفتارش ارزشمند بود برایم.

دلم می‌خواست تو همراه من بودی و معرفی‌ات می‌کردم و بعد می‌نشستم به تماشای چشم‌های محجوب‌ او. و صورت خجلِ تو. ولی تو نبودی و از امروز می‌روم زیر سرم و نوش جان کردن کورتون. البته جایی برای نگرانی‌ات نیست. خیلی خوبم. اصلاً هیچ نشانه‌ای از عود نیست، همه‌اش یک خستگی‌ شدید است. می‌دانی که؟ در این دو ماه [دو ماه شد یعنی؟] خیلی تحت فشار بودم. زیادی خسته شدم. و لذت بردم از این استرس و خستگی. که حتی وقتی راه می‌روم و زانوی چپم خم نمی‌شود، ابداً نگران نیستم و نمی‌ترسم. نمی‌دانم چرا. خوب هر چه باشد ده سال است با ام.اس دارم زندگی می‌کنم و زیر و بم‌ آنرا می‌دانم و به خوبی حس می‌کنم که حسود لعنتی خیلی دلش می‌خواهد حال ما را بگیرد. ولی من و تو قوی‌تر از این فسقل ِ موذی‌ حسودیم. نه؟

به تو می‌اندیشم. به چشم‌هایت. به دست‌هایت و به تمام ِ خوبی‌ها و مهربانی‌هایت که ریخته‌ای به پای من. با این همه نیکی، کدام شر می‌تواند قامت راست کند و مرا ضربه فنی بکند؟ کدام رنج می‌تواند بر شادمانی‌ام غلبه کند؟ که من از تو، جانی دوباره گرفته‌ام و خلقتی نو انگیخته‌ام. در من توانی جوشیده است و غروری که در کلمه نمی‌گنجد.

حتی با اینکه از من دوری، همین کافی است که از این همه دور، آنقدر نزدیکی که می‌فهمی رنجم را و دردم را و دلتنگی‌ام را. باش. بمان. اینجا، حالا که تا این حد نیازمندم به حضورت، باش!

می‌دانی عزیزم؟ هیچ چیزی برای من ارزشمندتر از حضور ِ تو نیست …‌

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعداً نوشت: ببین این اصلاً شوخی نیست ها! یعنی خبر ازدواج ِ خانومه و آقاهه عین ِ اتفاقی که برای خودمان افتاده، برایم شگفت و فرخنده است. خدا را صد هزار مرتبه شکر بابت این‌همه شادمانی در ماهی مبارک. مرا در شادمانی‌اتان شریک بدانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.