وال‌ای/وال ای/وال-ئی نمدی

وقتی در وبلاگم نوشتم که سرندیپیتی را دوخته‌ام ــ یکی از چالش‌های بزرگ نمدی‌ام تا آن روز ــ کامشین (+) برایم نوشت که چطور است روی دوختن وال‌ای هم فکر کنم. وقتی این پیشنهاد را خواندم کمی جا خوردم. دوختنِ وال‌ای با نمد؟ پارسال بود.

ماه‌ها در موردش فکر کردم. هر چیزی را که می‌دوختم پیشنهاد کامشین توی ذهنم بولد و فالو می‌شد. یعنی می‌شود وال‌ای را دوخت؟ وقتی باب اسفنجی سه بعدی را دوختم حس کردم می‌توانم موجود سه بعدی دیگری را هم خلق کنم. از شانسِ خوبم شبکه HD شروع کرد به پخش کارتون وال‌ای. مدام تماشایش کردم. آنقدر که برایم کاملاً لمس شدنی شد و جان گرفت. مثل سوژه‌های قبلی خیلی در نت دنبال نمونه‌های دستدوزش گشتم ولی نبود. نمدی‌اش نبود. آنچه بود هم اصلاً شبیه وال‌ای نبود. من ذاتاً رئالیستم و شباهت زیادتری می‌خواستم. پس دست به کار شدم.

طرحش را پیاده کردم و الگو را در آوردم. کما اینکه خود الگو بارها موقع دوختن ویرایش شد. بارها آزمودم و خطاها را یافتم و اصلاح کردم تا اینکه کار تمام شد. شدیداً هیجانزده بودم. من هرگز علاقه دیگران به این موجود را درک نکرده بودم اما حالا که جلوی من ایستاده بود، با آن دست‌ها و چشم‌ها … وای چشمهایش. من هم عاشقش شدم. وال‌ای نمدی برای اولین بار در جهان دوخته شده بود! من دوخته بودم!

IMG-20150706-01191

پ.ن: مطمئناً دوستانی که دستی در نمد دوزی دارند تلاش مرا درک می‌کنند و تقاضا دارم سعی نکنند حق مؤلف را زیر پا بگذارند. من هرگز از کار کسی کپی‌برداری نکردم و گمانم تقاضای به جایی است که حق مرا محفوظ نگه‌دارند.

عکس وال‌ای را در اینستاگرام می‌توانید ببینید. پایینِ سمت راستِ صفحه.

2 دیدگاه روی “وال‌ای/وال ای/وال-ئی نمدی

  1. سوسن جونم
    من میدونستم که درست کردن وال ای چقدر می تونه سخت باشه و بهتر از اون می دونستم که خلق نمدی هیچ عروسکی برای تو سخت و ناممکن نیست. روزی دوسه بار نگاهش می کنم واز اینکه معصومیت دیجیتالی این شخصیت محبوب به این درستی در آمده، دلم به لرزه در میاد. تو فوق العاده ای دختر خوب…..
    دوست داری محض امتحان برای سایت ebay یک آگهی فروش بگذاری؟ عروسک های تو بی نظیرن.

    1. کامشین جونم
      اگر فکر کردی با این تمجیدها می‌توانی روی بد قولی‌ات سرپوش بگذاری سخت در اشتباهی 🙁

      ebay مگر خارج نیست؟ چطوری بفرستم برای مردم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.