معرفی فیلم ایرانی

در چند هفته گذشته، فیلم‌های ایرانی که دیدم مثل همیشه رنج‌های مختلفی داشتند.

*پریدن از ارتفاع کم

با بازی رامبد جوان و نگار جواهریان

film1

اگر دنبال فیلمی هستید که سر کارتان بگذارد، کمترین تغییری در وضعیت قبل و بعد از تماشای فیلم ایجاد نکند و احساس نکنید که چیزی از دست داده‌اید، می‌توانید روی تماشای این فیلم حساب کنید.

جالبی‌اش این است که هی منتظرید این دو تا ناگهان جیغ بکشند و بالا پایین بپرند که نمی‌شود.

*رخ دیوانه

یک فیلم عالی! واقعاً عالی! با بازی چشمگیر طناز طباطبایی. بازی مدل همیشگی یُبس صابر ابر [چه معتمد آریا به جا گفت این را به ابر در اینجا بدون من]. بازی خوب ساعد سهیلی [تبریک به خاطر خوب شدن بازی‌اش] و امیر جدیدی چهره جدید با بازی عالی.

film3

«این فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هر کدامشان رقم می‌زند.»

تماشای این فیلم خوب را از دست ندهید.

*عصر یخبندان

فیلم خوبی است. تدوین غیر خطی فیلم، داستان خوب، بازی‌های قابل قبول جملگی موجب شده‌اند فیلم بدون شعارزدگی به معضلی تازه و غیرقابل کنترل و عجیب قابل توجیه بپردازد.

film2

ما که نبردیم خانواده امیر ببینند. یک کوچولو معذوریت دارد.

در دنیای تو ساعت چند است؟

چند وقتی است که بعد از تماشای برخی فیلم‌های بسیار تمجید شده در محافل دوستانه من و امیر از همدیگر می‌پرسیم «هان؟ نکند ما طوریمان است؟» خوب چه کاری است. چرا با عواطف ما بازی می‌کنید؟

film4

فیلم داستان بورژوایی دارد. عوالم بورژوایی، عواطف بورژوایی، با تمام عناصر پر رنگ و لعاب بورژوایی. چه خبر است بورژوا بورژوا راه انداخته‌ام؟ تقصیر پوق‌کوا اوغوا موسیو بونژوغ مادموازل است که فرت و فرت از دهان کبیر و صغیر فیلم روی سرمان سرازیر شد! همه تکه‌های فیلم توی سر ما بدبختهای فئودال کوبانده می‌شود! دیگر هوشی نمی‌ماند که بخواهد تحلیل کند، لذت ببرد. دستها را به هم بمالیم بگوییم اووف عجب فیلمی!

طبع نقش و موسیقی را ولی خوب قلقلک می‌دهد. مثل تمام عناصر بورژوازی.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پی‌نوشت: سریال شهرزاد یادتان است؟ چی شده؟ هیچی. از قسمت ششم که اینها رفتند سراغ زندگی مشترک، آگهی تبلیغات هم اضافه شد به دی‌وی‌دی. توی قسمت هفتم  نه تنها آگهی تبلیغات بیشتر شد، بلکه سریال آمریکایی Breaking Bad که رایگان ضمیمه بود را هم حذف کردند. خوب! زندگی خرج دارد. خصوصاً با دو تا زن.

یک دیدگاه روی “معرفی فیلم ایرانی

  1. شهرزاد رو می‌بینم، فتحی وقتی به دل تاریخ می‌زنه خیلی بهتره، مثل مدار صفر درجه که هنوز ذهنم گاهی درگیرش میشه.

    آره خوب تهیه کننده ها جون به جاشون کنی تهیه کننده هستن و یه جا رد پای تجارت رو توی یه اثر خوب نبینی تقریباً از محالاته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.