جنده یعنی خیلی استفاده شده، خیلی نخ‌نما

سر ظهر، در اوج رفت‌وآمد و خرید و فروش بازار و تعطیلی مدارس می‌ریزند توی خیابان و با سوزاندن سطل زباله و شکستن شیشه‌ها و دزدی و قمه‌کشی مردم را وا می‌دارند مغازه‌ها را ببندند، بعد می‌گویند بازار اعتصاب کرد. خودتان خنده‌تان نمی‌گیرد؟ چند تا عیاش لات قمه‌کش و بچه فاحشه فکر می‌کنند دارند انقلاب می‌کنند و توهم برشان داشته دختران شجاعی هستند. خب از قدیم در فرهنگ عامه بوده که از جنده باید رد شد. از قمه‌کش باید فرار کرد بعد شعار می‌دهند تفنگت را زمین بگذار. الدنگ.

دم خروس که از ابتدا زده بود بیرون حالا رسماً خود خروس بلند شده نشسته رو کلاه بوقی‌شان و وقت و بی‌وقت می‌خواند باز در نهایت وقاحت و بی‌شرمی می‌گویند حجاب بهانه بود جوان‌ها کار ندارند فشار اقتصادی است اینطوری شد. خدایا به این جماعت عقل دادی ها می‌دانم که دادی ولی کاش تعقل هم می‌دادی جلوی روی ما چرند نبافند.

به ما هم عافیت و کیک و ساندیس لطفاً. البته از محصولات میهن هم کنار بگذار. بستنی‌هاش خوشمزه‌تر است. با سپاس.

 

5 دیدگاه روی “جنده یعنی خیلی استفاده شده، خیلی نخ‌نما

  1. سوسن جان نمی شه با توضیح یک کلمه از قبح دلالت معنایی اش کم کرد.
    در دام بی انصافی نیافتن سخت نیست. با این توصیفات از هرچ و مرج و اغتشاش، پس شروع نخ نمایی و استفاده بیش از حد چیزی به چهل و سه سال پیش برمی گرده. آنهایی هم که انقلاب کردند از دید یک طرفدار نظام پهلوی خنده ی نقطه پائین بودند. کم هم به اموال عمومی آسیب نزدند، کم هم در بینشان فرصت طلب و اغتشاش گر نبود، کم هم بعضی ها از قبل همان کارها بارشون را با مال دزدی نبستند. کم هم قربانی از همه جا بی خبر هم نداشتیم. اغتشاش گران فعلی معلم های خیلی خوبی در طول تاریخ داشتند.
    می توانی حدس بزنی که پست ها و نوشته های اخیرت را دوست ندارم. برای خواندن این جور نقطه نظرها برادر شریعتمداری و خبرگزاری فارس کافی و پر و پیمان هستند.

    1. چون با عجله نوشتی، اصلاً معلوم نیست چی خواستی بگویی. نخواستم قبح کلمه‌ای را از بین ببرم، اتفاقاً خواستم جنده را روشن معنی کنم.
      شریعتمداری و خبرگزاری فارس هم خسته نباشند. برای خوشایند یا بدایند نمی‌نویسم. هرگز هم منفعت‌طلب نبودم و نیستم.
      باز هم سر حوصله و بی عجله بنویس بفهمم چی خواستی برسانی. عزیزی.

  2. به نظرم واضح نوشته بودم اما واضح ترش می شه این:
    ۱- به نظرم کمی بی انصافی کرده ای
    ۲- انقلاب چهل و سه سال پیش هم پیش فرصتی برای فرصت طلبها- که تعدادشون هم کم نبود- جور کرد که به هر نحوی که شده امنیت را به زیر سوال برده و به اسم انقلاب اغتشاش و دزدی کنند. پس این امر مسبوق به سابقه است. منتهی بستگی داره از چه زاویه به آن نگاه بشه. مثلا آتش زدن سینما در زمان انقلاب خوب بود، سطل آشغال اتش زدن در زمان فعلی بده.
    ۳- من برای کامنت گذاشتن همیشه وقت و حوصله می گذارم.
    ۴- در اخر اینکه بار معنایی کلمات با توضیح دادن عوض نمی شوند. این هم فکر کنم واضح باشه. من می توانم بفهمم که چرا از معترضین خوشت نمیاد و نقدشون می کنی، یا حتی ازشون بیزاری اما نمی فهمم چرا سعی داشتی آنها را فلان بنامی و در عنوان پست استفاده ات از این فلان را توجیه کنی.
    ۵- در هر حال هر چه که نوشتی فارغ از خوشامد یا بدآمد من، چیز جالبی از آب در نیامده. متاسفانه….

  3. من هم که گفته بودم کامنتم واضحه. باشه ما فلان اما تضمینی هم نیست که بقیه چنان باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.