ابراهیم دو پسر داشت

خداوند برای‌ اهل دین، عزت و سربلندی‌ حوزه مسلمانی‌ و حفظ آبرو را عهده‌دار شده. خداوندی‌ که مسلمانان را یاری‌ کرد وقتی‌ که اندک بودند و یاری‌ خود نمی‌توانستند کرد، و از آنان دفاع کرد آن وقت که اندک بودند و از خود دفاع نمی‌توانستند نمود، خدایی‌ که زنده است و هرگز نمی‌میرد.
خطبه ۱۳۴ نهج‌البلاغه‌
همسر برادرم می‌گوید وقتی برای فرزند دومش باردار شده من اعتراض کردم که چه خبر است وقتی ضعیفی. مقاومت کردم ولی بعد یادم افتاد یکبار که رفته بودم تهران برای نمایشگاه کتاب یکی از نزدیکان با ترس و لرز زنگ زد برای مشورتی. همسرش را بستری کرده بود برای فرزند سومش و هیچکس در فامیل نمی‌دانست. ترس و لرز! و یادم آمد که عصبانی شدم که چه خبر است؟
طوری شستشوی مغزی شدیم که مو لای درزش نمی‌رود. یادم است سالهای دانشجویی بیمارستان زنان که بودیم یک روز در هفته فقط عمل تی‌ال داشتیم. حتی سالها بعد در همین بیمارستان الزهرا پولی جدا از حقوق با اسم حق تی‌ال می‌گرفتیم و خانمهایی که برای بچه چندم می‌آمدند را سرکوفت می‌زدیم.
البته ذاتاً آدم بچه دوستی هستم و اصلاً با یک بچه هرگز کنار نیامدم و بعید نبود اگر می‌شد زود ازدواج کنم بیشتر از دو بچه می‌آوردم ولی یادآوری تلخی بود/است.
چند ماه پیش در یکی از کانالها از یک اهل تسنن نوشته‌ای دیدم که با افتخار بعد از ۱۵ سال ایران می‌افتذ دست اهل تسنن. البته خاندان‌هایی مانند صفویه کم نیستند و اینکه حضرت ابراهیم به تنهایی یک امت بود و فقط دو پسر داشت و خداوند یاور مسلمانان و شیعیان است. قلبم آرام است و امیدوارم خدا مرا ببخشد. ‌
[و عذابش را به عدد ما احاط به شدید کند.‌]
شاید کمک به طرح فرزندان غدیر بتواند بار گناهم را سبک کند ان‌شاالله.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.