کد دستوری بهائیت

آقای عماد داوری، روز ۲۲تیر در کانالش در ایتا طی مباحثی دعوت کرد مستند قائم مقام را ببینیم.(+) من هم شما را دعوت می‌کنم به تماشایش. حین تماشا کدهای آشنای زیادی را تشخیص خواهید داد. یکی از آنها را آقای ری‌شهری دادستان وقت درباره ماجراهای زمان دستگیری مهدی هاشمی؛ برادر داماد آقای منتظری تعریف می‌کند. می‌گوید من از امام خمینی حکم قاطع برای محاکمه مهدی هاشمی داشتم ولی آقای هاشمی رفسنجانی به من گفت چرا اصرار داری حکم امام را انجام بدهی؟ امروز و فرداست بیفتد بمیرد و منتظری رهبر بشود آن‌وقت شما مجبوری بروی خارج از ایران زندگی کنی!

چندین بار در چند پست نوشتم که این دیدگاه الآن درباره رهبری هم وجود دارد.

دیگری مربوط به موضعگیری آقای منتظری اواخر عمرش درباره حقوق شهروندی بهائیان است. حال آنکه به گفته خودش قبل از انقلاب در نجف‌آباد چنان کرده بود که مردم به بهائیان نان هم نمی‌فروختند. مقایسه کنید با عبدالحمید و آقای علوی بروجردی نوه دختری آیت الله بروجردی بزرگ در مواضع جدیدشان نسبت به بهائیان.

صحبت خوشگلهای بهایی شد یاد جلسات آقای ارشاد افتادم. در جلسات ۹۹۰-۹۹۱ درباره «نقشه راه پنج ساله بیت‌العدل» حرف می‌زند. وقتی گوش می‌دادم جایی گفتند بهائیان موظفند اطلاعات منطقه‌ای را در قالب کارهای خیرخواهانه جمع‌آوری و هر ۱۹ روز بفرستند برای بیت‌العدل در اسرائیل. همین حیث و پیث یاد خانم بلاگر بهایی افتادم. البته اینکه تعریف می‌کنم به گمانم مال قبل یا همزمان با شیوع کرونا بود. این خانم در اقدامی عجیب اعلام کرد به مدت دو ماه تبلیغ کاملاً رایگان برای تمام کسب‌وکارهای اینستاگرامی انجام می‌دهد. به این صورت که تعدادی نمونه کار برایش بفرستند تا در پست و استوری تبلیغشان کند.

استقبال بی‌نظیر بود. هر روز کیسه‌های پر از بسته‌های کوچک و بزرگ پستی وارد خانه‌اش می‌شد و او با وجود بچه‌داری و آشفتگی خانه و زندگی‌اش با لب خندان و پر حوصله به وعده‌اش وفا می‌کرد. من آن زمان با اطلاعی که از روش تبلیغ بهائیان داشتم در همین حد برداشت کردم. بهائی با خوشرویی با همسایه برخورد می‌کند تا آنها را جذب امر بهاءالله کند.

اما با آنچه آقای ارشاد با استناد به بیانیه‌ها و اسناد و نامه‌ها می‌گوید، آن رفتار عملیات جمع‌آوری اطلاعات گسترده از پوشش انسانی ایران بود. در جهت نقشه راه پنج‌ساله بیت‌العدل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.