ام‌الجهل۲

«غروب عمر آدمی چه کوتاه است. خوشا به حال کسانی‌ که غروب عمرشان رنگ خون بگیرد و این خون عالم‌گیر است

خدایا تو  می‌دانی که چقدر مشتاق دیدارت هستم ولی از طرفی ترسانم از این‌که بنده‌ای که این همه گناه و معصیت کرده است لیاقت دیدار تو را دارد یا نه؟ ولی امید ما به فضل و کرم شماست.

خدایا ما عزیزترین سرمایه‌مان که همان جانمان می‌باشد را تقدیم راهت کردیم، باشد که شما با فضل و کرمتان با ما رفتار کنید.

خدایا ما را عاشق خودت بگردان چرا که عاشق فقط آرزو دارد، آن هم رسیدن به معشوق است و بس.»

اینها را شهید علیرضا باجلان ۱۷ ساله به عنوان وصیتنامه نوشته. سرمایه به فعلیت رسیده انقلاب اسلامی مردم ایران در جنگی نابرابر. جنگ را چه کسی آتش کرده؟ شاپور بختیار، نخست‌وزیر شاه فراری با این شعار که دو میلیون هم از مردم ایران مردند مهم نیست. مهم فتح تهران است.

آن وقت لعین بن لعین برای سالمرگ بختیار بیانیه صادر می‌کند و قسمتی از مردم نادان باور می‌کند که خمینی گفت انقلاب را صادر می‌کنیم به جهان، صدام هم حمله کرد به ایران وگرنه صدام بعثی انقدر ناز و گوگولی بود که حد نداشت.

دختر جوان لیسانس گرفته می‌گوید می‌دانی دیگر چرا دو روز را تعطیل کردند؟ چون نیروگاه بصره منفجر شده بود. چرا پولی که به درد مردم خودمان می‌خورد را می‌فرستند فلسطین، آدم می‌فرستند؟ پرسیدم ایران آدم می‌فرستد فلسطین؟ می‌گوید برای داعش. می‌پرسم داعش فلسطین بود؟ دستپاچه دست می‌برد سمت گوشی مدرک نشانم بدهد، می‌گویم نه! از خودت بگو! مثل بچه مدرسه‌ای می‌گوید نجف؟ کربلا؟ دستم را می‌چرخانم که کشور بگو. می‌گوید عراق؟ سوریه؟

می‌گوید چرا آدم می‌فرستند داعش؟ عصبانی می‌شوم می‌گویم می‌دانی داعش چی بود که اگر جوانان دسته گلمان نمی‌رفتند جلوی آنها تو و مادرت را فلان می‌کردند؟ نه تنها تو را که از تو عمل آمده را هم؟ برادرت را هم؟ خودش را باد می‌زند و ابرو بالا می‌اندازد. چیزی می‌گوید که علاقه‌ای ندارد ادامه بدهد.

ادامه نمی‌دهم. می‌رود. اما برایش می‌نویسم این را حتی نمی‌دانی که فلسطینی که می‌گویی بعد جنگ دوم جهانی توسط یهودیان اشغال شد، اسمش را گذاشتند اسرائیل که ما به رسمیت نمی‌شناسیم. اسرائیل دشمن ماست. حالا ایران چطوری پولی که حق مردم است را با آدم می‌فرستد «فلسطین»؟

نوشتم بزرگترین حامی فلسطین قطر است. همان به قول علی کریمی کشور اندازه استان قم ما که از ثروت و ذخایرش نمی‌گویم. همانی که آب آشامیدنی لوله‌کشی ندارد. لوله‌کشی گاز به منازل ندارد. مردمش هم نمی‌گویند چرا پولی که حق ماست، این پول هنگفت را می‌دهی به فلسطین!

درد این توئیت‌هایی است که قسمتی از مردم ما باور می‌کنند که حتی نمی‌دانند فلسطین و اسرائیل چی هستند کجا هستند؟ درد را سال ۹۴ اینجا نوشته‌ام و درد  از بی‌سوادی در عین مدرک داشتن است. نپرسیدن، نیاموختن، «نخواندن» است. درد ندانستن تاریخ است.

«اگر می‌خواهید به جایی برسید و عاقبتتان ختم به خیر شود سعی کنید نماز را هر چه با شکوه‌تر و در اول وقت انجام دهید و همیشه به یاد او باشید زیرا اوست صاحب همه چیز. پس از او بخواهید و امید به کس دیگری نداشته باشید و رزق و روزی را از ایشان طلب کنید و در تمام حالات پشتیبان و حافظ خون شهیدان باشید.»‌ (شهید باجلان ۱۳۴۹-۱۳۶۶)

 

3 دیدگاه روی “ام‌الجهل۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.