پژوهشگر تاریخ باشی و …

پژوهشگر تاریخ باشی و به خود جرأت بدهی تا این اندازه به تحریف آن بپردازی!

آیا پیگیریِ اهداف سیاسی تا این اندازه می‌تواند موجب گردد که انسان از رسالت علمی خود فاصله پیدا کند؟

 اسناد تاریخی گواه آن است که ایران گرچه در جنگ جهانی اول و دوم سعی در اعلام بیطرفی داشته، لکن منافع ابرقدرتهای درگیر مانع از آن شده است که این بیطرفی از سوی حاکمیت ایران محافظت گردد.

در جنگ جهانی اول، آلمانیها با تحریک ایران علیه انگلستان تلاش نمودند به تقویت دولت عثمانی که به نفع آلمان با انگلیس وارد جنگ شده بود بپردازند و دشمن بزرگ خود یعنی بریتانیا را به مقابله با ایران و عثمانی مشغول نمایند و همین امر موجب ایجاد درگیری در نقاط مختلف ایران از جمله عشایر و مردم جنوب با انگلیسیها گردید و نیز به تحریک روسیه علیه ایران منجر شد.

در جنگ جهانی دوم، ایران به عنوان کریدوری برای انتقال تجهیزات نظامی توسط نیروهای متفقین به اشغال درآمد، رضاخان تبعید و محمدرضا جانشین وی شد. و شیوع بیماری وبا و قحطی گسترده ارمغان سیاه این جنگ برای مردم ایران گردید.

 و حال در وضعیت امروزِ جنگ اوکراین و روسیه، فقط یک ابله می‌تواند از اهداف ناتو برای تحریک و پیدایشِ این جنگ و اغراض سلطه‌جویانه غرب در آسیا غافل گردد و ضمن متهم کردن ایران به دخالت، حق محافظت از منافع کشورمان از تهدید منطقه غرب آسیا توسط دولتهای حامیِ اوکراین را نادیده بگیرد.

مریم اشرفی گودرزی‌

🔍 البته من از تعجب خانم گودرزی تعجب کردم. تا دلتان بخواهد پژوهشگر تاریخ و فقه و سیاست و جامعه‌شناسی و غیر ذلک داشتیم که سوگیری‌های حزبی دنیا و آخرتشان را بر باد داده. وطن‌فروشی که شاخ و دم ندارد، غربگدا که باشی همه راه را رفته‌ای. خدا حفظ کند دیکتاتور عزیزمان را که به آیه‌ای که ۱۴ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری موقع پذیرفتن مقام رهبری تلاوت کرد(یا یحیی خُذِ الکتاب‌َ بقوّه(مریم:۱۲))مثل مردی الهی عمل کرده، جلوی وطن‌فروشها ایستاده. قربانش بروم.‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.