پروژه مصلحت۲

برهانی اضافات کرده که: « مرحوم مرتضی مطهری در تقابل کامل با حکومت پهلوی بود اما هیچ مشکلی برای عضویت ایشان در هیأت علمی دانشگاه تهران ایجاد نشد؛ نه تعلیق شد و نه اخراج و نه تهدید به عدم تمدید قرارداد پیمانی.»

دکتر زادبر نوشتند: «یک: خانم دکتر هما ناطق استاد ادبیات دانشگاه تهران، روشنفکر مخالف شاه توسط ساواک ربوده به گفته خودش با لنگ به… او می‌زنند که از حال می‌رود. بعد از دانشگاه اخراج می‌شود. خاطرات او در آوریل سال ۱۹۸۴ در پاریس ثبت شده است. دکتر ناطق از مخالفان جمهوری اسلامی نیز بود.

دو: دکتر علی شریعتی از آبانماه ۱۳۵۱ تا تیرماه ۱۳۵۲ مخفی زندگی می‌کرد. ساواک پدرو برادر خانم او را بازداشت کرد تا شریعتی تحت فشار خودش را تحویل دهد. شریعتی ۱۸ ماه انفرادی ساواک بود. خرسندی خاطرات انفرادی شریعتی را به خوبی آورده است.

سه: شریعتی با نام خانوادگی مزینانی وارد کشور شد. بخاطر ممانعت دستگاه تا مدتها به دانش‌آموزان در منازل برای امرار معاش عربی و ادبیات درس می‌داد.

چهار: جناب برهانی می‌خواهد با جمهوری اسلامی مبارزه کند!؟ بفرمایید مبارزه کنید. اما تاریخ را تحریف نکنید. موارد متعدد از اخراج اساتید با دستور ساواک را آوردم. ضمناً استاد کامران نجات‌اللهی که شما فقط از خیابان به نام او عبور می‌کنید ۵ دی ۱۳۵۷ در تحصن اساتید دانشگاه با ضرب گلوله کشته شد.»‌

این هم سند ممانعت از تدریس «شهید» مطهری‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.