هل من ناصر ینصرنی*

به بعضی‌ از فرماندهان ارتش خود

اگر به سایه اطاعت ما بازگشتند این همان است که ما دوست داریم، و اگر اوضاع و احوال آنان را به اختلاف و سرپیچی‌ کشاند، تو با یاری‌ کسی‌ که تو را اطاعت می‌‌کند با اهل عصیان به جنگ برخیز، و با کسی‌ که فرمانت را می‌‌برد از کسی‌ که به یاری‌ات اقدام نمی‌‌کند بی‌‌نیاز باش، مسلّماً آنان که از جنگ با دشمن کراهت دارند نبودشان از بودنشان بهتر، و نشستنشان از قیامشان بی‌‌نیازکننده تر است.

‌نامه ۴ امیرالمومنین علیه‌السلام

🔍 در دو سوی غرب آسیا، زلزله شده. دو ملت مظلوم افغانستان و فلسطین. افغانستان از سال ۱۹۵۶ توسط شوروی و آمریکا، اشغال و فلسطین، از ۱۹۴۸ با بازی‌گردانی انگلیس و بلوک غرب غمگین عزادار خشمگین از دروغ هولوکاست. تقدیم صهیونیسم شد. با دروغ اعراب خودشان خانه‌هایشان را به یهودیان فروختند.

هم مردم افغانستان و هم فلسطین بسیار مقاومند اما، تفاوت عمده این است که مردم افغانستان مقاومت می‌کنند که زنده بمانند پس تن به هر حاکمی می‌دهند.اما مردم فلسطین مقاومت می‌کنند که آزاد شوند و از شهادت استقبال می‌کنند. اگر هم قبلاً چشم امید به اعراب منطقه داشتند، از طوفان الأقصی پیداست که دیگر منتظر کسی نیستند.

ابو عبیده اعلام کرده هنوز ۹ دهم ارتش منتظر فرمانند، پیش‌بینی همه چیز را کرده‌اند. بی‌شک تلفات بسیار خواهد بود اما با مقایسه تعداد نفله‌های صهیونیستی با تعداد شهدای فلسطینی، مرور شکل و نحوه حملات، بی‌چارگی رژیم منحوس و حامیانش، نمایانگر واقعه‌ای است که قرنهاست رخ نداده و افسانه‌ای شده بود دست نایافتنی.

غربال می‌شویم.

* فریادشان در جهانی نابرابر بلند شده است. هر کس بشنود و از یاری‌شان سر باز زند، خدا او را به رو به دوزخ می‌اندازد. در زمانه‌ای هستیم که صدای مظلومیت غزه به هر گوشی می‌رسد و صاحبان وجدانهای بیدار و شکمهای خالی از لقمه حرام، تشخیص می‌دهند حق با کیست و جز این نیست. این فریاد مظلومیت غزه است که بلند شده است.

(هر که فریاد و شیون ما خاندان را بشنود و اجابت نکند خدا او را به رو در دوزخ می‌اندازد.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.