حبّ و بغض

دیروز کسی در ویراستی نوشته بود: «علامه مصباح یزدی» می‌گه: «شهید بهشتی می‌گفت شریعتی اسلام‌سراست، نه اسلام‌شناس. حرف‌هایش مثل شعر می‌ماند. من بخواهم ۱ ساعت سخنرانی کنم، ۱۵ ساعت مطالعه می‌کنم. ایشان روزی چند ساعت در حسینیه ارشاد صحبت می‌کند، پیداست حرف‌هایش بی‌سر و ته است. برای اسلام‌شناسی باید کار علمی کرد و ایشان اهل‌اش نیست.»

البته منبع که نداده بود ولی کی خبر ندارد از تکفیر دکتر شریعتی توسط آیت‌الله مصباح یزدی. یاد برشی از یک کتاب افتادم که در سالهای رونق کانال آب‌وآتش دیده بودم از گزارش ساواک موقع دستگیری آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص کتابهای موجود در منزل ایشان. اما چون بدون منبع نمی‌خواستم حرفی زده باشم فقط به قطع رابطه دکتر بهشتی و آیت‌الله مصباح بر سر تکفیر شریعتی اشاره کردم.

اما رفتم سراغ آقای دژاکام عزیز و امداد طلبیدم. گفت بعید است همچون مطلبی ولی می‌جوید و امروز ساعتی پیش برایم فرستاد:

«ساواک مشهد در تاریخ ۵۶/۹/۲۳ به منزل آیت الله خامنه‌ای هجوم آورده و پس از بازداشت ایشان گزارشی از کتابهای موجود در منزل رهبر انقلاب تهیه می‌کند.

در گزارش ساواک پیرامون کتابهای موجود در منزل آیت الله خامنه‌ای آمده است: «۱۳ جلد کتاب مربوط به دکتر علی شریعتی است و یک جلد مربوط به مطهری و تعدادی جزوات دست‌نویس و نامه‌های قابل بررسی به دست آمد.»

 

شرح اسم/ هدایت‌الله بهبودی/ص. ۵۷۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.