جریان چیست؟

آقای دکتر زادبر شب ۲۹ آذر در برنامه جریان شبکه یک، در بررسی مبارزه مسلحانه زمان انقلاب اسلامی و مخالفت امام خمینی با آقای سلیمی نمین صحبت کرده که «پیش از انقلاب روحانیون معروفی مثل آیت الله طالقانی و منتظری با ارسال نامه از امام می‌خواهند تا سازمان مجاهدین خلق را تایید کنند! اما هیچگاه امام سازمان و روش مبارزه مسلحانه را قبول نکرد! چرا؟

امام تنها مخالف مبارزه خشن و مسلحانه بود!؟»*

آقای دکتر خیلی هم خوب خیلی هم ممنون، اما چه اصراری برای حذف نام مطهری در این زمینه دارید؟

مرحوم دعائی:«چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تأیید بگیرم، نتوانستم و این را هیچ‌کس نتوانست، آیت‌الله طالقانی نتوانست، آیت‌الله زنجانی نتوانستند، مرحوم مطهری پیغام داد که از این جوان‌ها حمایت کنید نتوانست. همین حضرت آیت‌الله‌العظمی آقای منتظری ایشان نامه دادند و نامه را مرحوم احمد رضایی گرفت و در کفش جاسازی کردند و آوردند خدمت امام، تأثیر نگذاشت.» (مرکز اسناد انقلاب اسلامی)

 

* تعمداً این جملات خود دکتر در کانالشان را آوردم. تیتر است خب. مثل تیتر این نوشته.

من هیچوقت وارد بازی شریعتی و مطهری نمی‌شوم مگر وقتی که ببینم عمداً کسی با ادعای وفاداری به تاریخ سعی کند آن را دستکاری کند. به عنوان کسی که بیشتر از یکسال است از اینستاگرام تا کانال، ایشان را مستمر پیگیری کرده‌ام اینکه از هر فرصتی برای ذکر نام شریعتی (نمونه: پست قبل) استفاده کند اما در جای پراهمیتی مثل ماجرای مسعود رجوی نام مطهری سانسور شود، خصوصاً اینکه شهید مطهری بسیار برای امام خمینی نامه نوشت که حکم تکفیر شریعتی را بگیرد باعث شد واکنش نشان بدهم. امیدوارم دکتر زادبر جواب این سوال مرا بدهد که «جریان چیست؟»

 

2 دیدگاه روی “جریان چیست؟

  1. باور کن خدا هر دو بار، خودش رهبران این انقلاب رو انتخاب کرده‌‌.
    شگفت انگیزه به شدت.
    چون تندروها می‌تونستن به راحتی آب خوردن، این انقلاب رو کله پا کنن.

    و این که روح دکتر شریعتی عزیز، شاد‌‌.
    کتاباش صدای روح انسانه.
    جاش در بهشت برین باشه ایشالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.