زن آزادی صندلی

مجلس انتخابات زگانه، نذری‌های انتخاباتی عصر پهلوی

محمدتقی رادمان نوشته: «علی امینی در مورد مجلس بیستم این‌طور بیان می‌کرد که پر از تقلب بوده و به انتخابات آن مجلس انتخابات زگانه می‌گفت. زگانه به معنای سه‌گا‌نه‌ای از زن، زر و زور بود؛ به این معنا که هر کسی که می‌خواست در مجلس حضور یابد یا باید پول می‌داد و یا آنکه زنان زیبا را به عنوان هدیه و پیشکشی برای متنفذان می‌برد و یا آنکه از طرف زور و قدرت دربار تأیید می‌شد تا بتواند نماینده و وکیل مجلس بشود. (روزنامه توفیق ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۰)

این تاریخ رو مرور می‌کنم که بگم از عرض اندام بانوان بر دوچرخه و موتور (قربانی کردن بانوان) برای مطامع سیاسی و رسیدن به قدرت و حفظ آن ، به عرضه خود بانوان هم خواهیم رسید

اگر امروز کوتاه بیائیم و منفعل باشیم.»

2 دیدگاه روی “زن آزادی صندلی

  1. سلام
    در مورد کامنت شما در وب خودم
    تشبیه شما رو درک نکردم و متوجهش نشدم
    همچنین اینکه از چی تعجب نکردید😁 و اصلا چرا باید تعجب می‌کردید و حالا متعجب نشدید😁

  2. مجددا سلام
    کتاب رو خوندم اما انطباقی بین این دو شخصیت نمی‌بینم
    خطبه مانور تجمل رو هم بارها و بارها گوش کردم و اخیرا هم به لطف رسانه ملی بیشتر می‌شنویم.

    اگر نتیجه‌گیری شما از نوشته‌های من و صرفا موضوع نوشتن در شرق این است که بنده اطلاح طلبم، باید عرض کنم که خیر بنده نه اصلاح طلبم نه تکنوکرات نه علاقه‌مند به عزیزان این مجموعه که اگر چنین بود، الان احتمالا در منزل بودم.

    ایضاً با کارگزاران عمیقا زاویه دارم. با امثال کرباسچی و رفقایشان و خود محسن هاشمی.
    نسبت دادن و وصل کردن نهضت به هاشمی، حرف امام است خانوم جعفری عزیز، نه من. حالا اینکه کدام ابتر باشند و مورد غضب خدا، الله اعلم.
    هاشمی را با تمام خطاهای بیشمار و بزرگ و کوچکش، باید شناخت. عینک حزبی و جناحی و صداوسیمایی را بردارید، به هاشمی به عنوان یک انقلابی تمام عیار و یار امام نگاه کنید و موضوع را بدون قضاوت قبلی بررسی کنید. اشتباهات و خدمات رو تفکیک کنید تا دچار اشتباه نشید.
    نگاه صفر و صدی بزرگترین آفت این مملکت است. باور کنید. بیچاره‌مان کرده. منِ جوان را بیچاره کرده. از این نگاه خلاص شوید لطفا. هرکس درباره مرحوم هاشمی نوشت، ضد ولایت فقیه نیست. هرکس هاشمی را دوست داشت، ضد ولایت فقیه نیست که اگر اینطور بود، نعوذبالله امام هم…
    راحت برچسب نزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.