سقفهای تشریعات

چند روز پیش تصاویری از مکشفه‌ها با پوشش ناهنجار در صحن‌های حرم امام رضا علیه‌السلام پخش شد که حتی جلوی کیوسک پلیس هم ایستاده بودند و گشت و گذار نموده بودند.

یاد ماه رمضان سال ۹۵ افتادم که بعد از ۵ سال به لطف سازمان بازنشستگی با امیر رفتیم مشهد. سه روزی که آنجا بودیم به ما اجازه ندادند وارد هیچکدام از رواقها و شبستانهای حرم بشویم و بشود از قسمت مردانه به ضریح نزدیک شویم. خادم گفت آمدید ثواب کنید یا گناه؟

اما راه زیرزمین را نشانمان دادند که اختلاط آنجا مجوز از تولیت وقت داشت و زیر سقفش فرق داشت با زیر سقف بالا.

دیروز دیدم گویا آقای مروی، تولیت فعلی حرم فرمایش فرموده بوده «هر کسی اجازه امر به معروف ندارد؛ در حرم مطهر رضوی تنها کسانی باید امر به معروف کنند که تخصص آن را داشته باشند.»(آبان ۱۴۰۱)

پس که اینطور. یعنی من با حجاب کامل اسلامی روی ویلچر حق نداشتم وارد هیچ رواقی بشوم و حسرت بو کشیدن عطر مخصوص حرم توی دلم ماند و هنوز، همین الآن که می‌نویسم گریه‌ام می‌گیرد اما حالا که همان متولی شده رئیس‌جمهور، آغوش امام رضا علیه‌السلام به روی نجاست و فحشا باز شده؟

قرار است به گفته آقای ضرغامی از امکانات حرم هم مانند مساجد و بقاع متبرکه برای جذب گردشگر استفاده کنید؟

دیروز ظهر شروع به نوشتن این کردم که با خواندن خبر حمله تروریستی در کرمان دست و بالم سست شد. بعد نیمه شب کلیپهای کانال معروفانه را دیدم که اجازه نداده بودند کارت‌های تذکر مهربانانه حجاب با خودشان ببرند داخل و در مقابل پرسش او گفته بودند «از بالا به ما گفتند حتی لخت آمدند تذکر ندهید» دیگر نتوانستم نیایم و ننویسم که آقای علم‌الهدی چه خبر از احوالتان؟ شما هم توجیه شده‌اید؟ «توسعه پایدار» با قوت پیش می‌رود؟

فکر کردید حرمت حرم بعد از سختگیری‌های زمان کرونا بگذارید کنار؟ حالا مگر کسی یادش می‌آید؟ بعد یواش یواش آزادی در شناورهای تفریحی و مراکز گردشگری و سواحل و ابطال صیغه مساجد و دایر کردن میخانه و کاباره با خواننده زن تحت تحفظ و این کارها، به قول ضرغامی «ایران هراسی» را رفع کنیم، بعدش هم نوبت «دین هراسی» برسد؟ یا شاید در تقدم تأخرش دچار اشتباه محاسباتی شده‌ام؟

آقای رئیسی! یک جایی رهبر انقلاب خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌‌گوید من آن دنیا با شما احتجاج خواهم کرد. این احتجاج شامل شما هم می‌شود. یکی از کسانی که با شما و آن خادم احتجاج خواهد کرد منم. به خاطر اشکی که هنوز می‌چکد. و به خاطر آنچه اکنون رخ می‌دهد. رفتاری که با ولی فقیه داری. تک تک شما مسئولان از صدر تا ذیل که خلاف امر ولی‌فقیه درباره توسعه پایدار و حرام شرعی/سیاسی انجام می‌دهید.

کسی نوشته بود: «جهت رأی دادن ما به یک فقه‌خوانده هم‌این است که بتوانیم با او احتجاج فقهی بکنیم: سید الرئیس، جهت حضور این شریعت‌ستیزهای ریز و درشت در دولت اسلامی شما چه است؟ یا چه…» نوشتم قرار بود آلترناتیو را از همین فقه‌خوانده درست و جور کنند، غیر این است؟

اخطار دهه ۷۰ رهبری درباره این آلترناتیو برخاسته از قم بی‌راه نبود. اما این طورها هم نیست. مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند. نمی‌توانید با زدن و تهدید و فشار و محدود کردن مردم، انقلاب اسلامی ایران را تقدیم برنامه سازان صهیونیست ۲۰۳۰ کنید. به فرموده امام خمینی همانطور که شاه را انداختیم بیرون، شما خائنین به مردم انقلابی را نیز بیرون می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.