از مظلومیت انسان کامل

برخی مطالب را گمان می‌کردم اینجا نوشته‌ام – که نوشته‌ام – اما پیدا نمی‌کنم. یکی از آنها درباره یکی از برنامه‌های آقای عاملی در سمت خدا بود که درباره کرامت‌های خاص خداوند نسبت به انسان(حضرت آدم علیه‌السلام) بود. در آن برنامه نجم الدین از حضرت علی مایه گذاشت و آقای عاملی سریع گفت حضرت محمد تنها و تنها دلیل این کرامت است.

الان هرچی گشتم پیدا نکردم شاید یک وقتی اتفاقی پیدایش بکنم اما اینکه چرا دنبالش بودم اینکه دیروز که مبعث بود در ویراستی خلوت دلچسبی حاکم بود. به هر حال حضرت علی علیه السلام کجا حضرت محمد صلوات الله علیه و آله کجا؟ عرچه باشد لابد موقع ظاهر شدن فرشته امین و امر بر خواندن نیز حضرت علی علیه السلام از پشت پرده نگاه می‌کرده (جالب اینکه آقای پناهیان هم در ویدیویی همین را با سوز و گداز متذکر شد که شما نمی‌دانید خدا حضرت علی علیه‌السلام را با هزاران معجزه به دنیا آورد که هم واقعه را ببیند هم بشنود.)

القصه همانطور که کسی نوشته بود از امیرالمومنین پرسیدند چرا به تو می‌گویند ابوتراب فرمود چون گل حضرت آدم را من مالش می‌دادم، یا خدا که شروع به خلقت کرد علی علیه‌السلام از پس پرده نگاه می‌کرد، لابد مهندس ناظر بعثت هم او بوده. خلاصه وقتی کنایه زدم برخی را گران آمد و دست پیش گرفتند که ای کافر مشکل تویی اگر راست می‌گویی چرا کمپین نزدی ما اطاعت امر کنیم و بعثت را مانند تولد امیرالمومنین بترکانیم؟

در توییتر کسی همین گلایه مرا کرده بود دو پاسخ را از میان پاسخ‌ها انتخاب کردم که شرح تلخ ماوقع است. موضوع این است که علی از محمد شیرین‌تر است. اصلاً اگر محمد نبود اسلام برعلی نازل می‌شد قشنگ‌تر هم بود. همانطور که یهود گفت اگر موسی علیه السلام نبود عزیر پیغمبری شایسته‌تر بود.

من قبلاً هم گفتم شرم مختصری مانع می‌شود وگرنه همچنان که می‌گویند علی علیه السلام از جمیع پیامبران بالاتر است، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله هم شیعه علی است. خلاصه که حال نوشتن ندارم، این میکروفون باحال است اما حال اصلاح هم می‌طلبد که نمی‌دانم داشته باشد یا نه و اینطوری حرف‌ها در سینه می‌ماند

 

2 دیدگاه روی “از مظلومیت انسان کامل

  1. سلام
    عذر تقصیر
    عیدتون مبارک باشه💐💐💐
    درسته در منبرها و متأسفانه در نزد ما ایشون نادیده گرفته شدن در حالیکه امام علی (ع) نسبت به حضرت رسول اعظم (ص) بسیار متواضع هستند. نگاه پرمهر و صفاشون نصیب و قسمت رهروی گلی مثل شما باشه عزیزجان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.