آه آزادی! تو چقدر خوبی!*

از آن شبی که خبر شهادتِ «آیات القرمزی» شاعره‌ی بحرینی را شنیده‌ام [گیریم که خبر تکذیب شد و هنوز زنده در بندِ اسارت است] به این فکر می‌کردم، که حقیقتاً چه معیاری برای سنجش در نظام سیاسی جهان حاکم است و اصولاً آزادی چند تعریف دارد و مبارزه برای آزادی، باید از جانب چه کسانی ارزش‌گذاری شود و تعیین صلاحیت شود تا مثلاً تندیس ندا آغاسلطان فرت و فرت رونمایی شود، ولی در مورد آیات‌هایی که هر روز در بحرین و یمن و الی غیر، مورد تعرض و شکنجه و هتک حرمت واقع می‌شوند، اینگونه سکوت پیشه کرده باشند؟

می‌دانم! هر چه که هست زیر سر شیرین جانِ عبادی است! هر چه باشد به زیر و بم این نظام کثیف آشناست و باهاشان نان و نمکی خورده است تا بتواند در اسرع وقت، نسبت به احقاق حق شهدای جنبش مثلاً اصلاح‌طلب ایران(؟) واکنش مثمرثمر از خود نشان بدهد و اینطوری می‌شود که این آیات‌ها، در سکوتِ جوامع بشری که دم به دقیقه در خصوص زنان و آزادی و هزار کوفت و زهرمار دیگر در بوق و کرنا می‌دمند، زجرکُش می‌شوند و ککِ کسی هم نمی‌گزد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* نام داستانِ زیبای روزهای کودکی‌ام.

** فارغ از هر گرایش سیاسی و اجتماعی که دارید، اصلاً در این مورد فکر کرده‌اید که واقعاً چرا؟

*** با تشکر از آلفونسوی(+) عزیز بابتِ ارسال تصاویر.

 

7 دیدگاه روی “آه آزادی! تو چقدر خوبی!*

  1. سلام، خانم جعفری. این کتاب هم در دوران کودکی، وارد تجربه درونی من شد “ای آزادی! تو چقدرخوبی” چنان افقی از آزادی پیش رویم گشود که هیچ متن و آموزه ای چنین تاثیر گذار نبود، با آنکه از دستش داده بودم بعد از سی سال تجسس، در تربت حیدریه، دست دومش گیر آوردم و اینترنتی خریدمش.

      1. سلام لطف کنید واتساپ یا روبیکا را بفرستید ، شاید به این شکل راحت بتونم حتی متن کتاب بفرستم ، اگرم ممکن نیست سعی می کنم از همین ایمیل بفرستم.

    1. سلام علی آقا گل میشه شماره بدین از طریق واتساپ حداقل روی جلد این کتاب و ببینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.