VR؛ عینک واقعیت مجازی

امیر تعدادی کلیپ نشانم می‌داد از کسانی‌که عینک واقعیت مجازی استفاده کردند. قبل از شروع اغتشاشات برو بچه‌های به قول تحلیل‌گران گیمر، درباره آن می‌خواستم بنویسم و از فیلم‌ها در اینستاگرام استوری بگذارم که نشد. نمی‌دانم دیده‌اید یا نه. جدا از احساسات دردناکی که بدون استثنا همه کسانی‌که استفاده کردند -حداقل منتشر شده‌هایی که دیدم-  تجربه می‌کنند، این نکنه حائز اهمیت است که کاربر می‌داند که کافی است عینک را بردارد ولی این کار را عموماً نمی‌کردند.

در ویدئویی که قصد داشتم استوری کنم، مرد میانسالی، با تخته چوبی مواجه می‌شود. زن یا دخترش برای باورپذیری بیشتر تخته‌ای مشابه را روی زمین و نزدیکش قرار می‌دهند. مرد با اینکه زیر پاهایش امنیت زمین و کف اتاق را کاملاً حس می‌کند اما واقعیت مجازی به او تلقین مب‌کند روی تخته باریکی دارد راه می‌رود و زیر پاهایش تاریکی و عدم است. هیچ دستاویزی ندارد، راه برگشتی نیست. هیچ کمکی ندارد. آنقدر ترسیده که روی زانو می‌افتد و با اینکه روی امنیت زمین نشسته، در حد مرگ‌آوری ترسیده، می‌لرزد و فریاد می‌کشد. زنی که کنارش است دارد می‌خندد، گاهی دلداری می‌دهد و یادآوری می‌کند ولی مرد میانسال حقیقتاً می‌لرزد و سیاهی فضای پیرامون و خالی بودن زیر پایش را باور کرده است در حالیکه عملاً روی زمین زانو زده و روی آن تخته امکان نشستن نیست.

می‌توانید متوجه مسأله شوید؟

آنچه امروز انقلاب هشتگی و فتوشاپی دروغ راه انداخته است همین است. آنجا ایران سقوط کرده و مسئولان روزانه با پنجاه پرواز در حال فرارند [کجا می‌روند؟] و شهرها یکی‌یکی آزاد می‌شوند. نظام قلب نیکا را به رهبر پیوند زده است. البته رهبر چند ساعت بعد از ملکه الیزابت مرده و جسدش را بردند کربلا شاید هم نجف. اینی هم که می‌بینیم میرطاهر است. جوانان در مجازی انقلاب کردند و به قول مخاطبی آمریکا خر کی است. جیش‌العدل و کومه‌له و رجوی و مصی گوه خوردند این انقلاب دهه هشتادی‌ است. اول حسابی در خیابان‌ها می‌رقصیم و می‌نوشیم و می‌مالیم و عیاشی‌مان که تمام شد آستین بالا می‌زنیم ایران را بسازیم.

البته یادتان نرود حجاب بهانه است جوانان از فشار اقتصادی به تنگ آمده‌اند.

آن کلیپ‌ها را ببینید. از وحشتی مجازی جیغ می‌زنند و واقعی می‌لرزند و گریه می‌کنند و احساس تنهایی و بی‌پناهی و خلأ می‌کنند در حالی‌که مثلاً یکی هم دستشان را گرفته است. با تمام این احوالات طوری مسخ شده‌اند که به ذهنشان خطور نمی‌کند عینک را بردارند. چیزی عجیب است. اگر دوست داشتید حتما جستجو کنید و ببینید. ربطی به سن و سال هم ندارد. در یکی از کلیپ‌ها دختر جوان عینک را قدری بالا می‌زد اشکهایش را پاک می‌کرد و ادامه می‌داد.

اسمش هم هست واقعیت مجازی.

 

3 دیدگاه روی “VR؛ عینک واقعیت مجازی

  1. نفهمیدم این وسط چرا به من تیکه انداختی ؟ هیچ وقت یادت نره برای همه نظراتت احترام قائلم و همیشه خودت رو برای خودت دوست داشته و دارم . آدم ها کنار هم با تمام اختلاف سلیقه و نظراتشون قشنگن . این جوری حتی این خط کشی های من این ورم و تو اون ور هم قابل پذیرشه . کاش همه مون بتونیم این عینک لعنتی رو برداریم بلکه تو چشمای هم یه چیز دیگه دیدیم

    1. سلام عزیزم. کدام تیکه انداختن؟ آمریکاست بازم دختر؟ مگر فقط حرف توئه؟ می‌دونی پای صحبتشون می‌شینی و می‌گی آمریکا و اسرائیل پشت قضیه است و کومه‌له و فلانی میگن اونا خر کی هستن و گوه خوردن ما با اونا کاری نداریم. این فقط حرف تو نیست که خواسته باشم تیکه بندازم بهت. هنوز حواسم هست.

      ما که عینک واقعیت مجازی نزدیم امیدوار هم هستیم اونایی که زدن شهامت برداشتنش رو پیدا کنن و ببینن توی خونه هستن و زیر پاهاشون محکمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.