برای بازاریان: انقلاب بدون اقناع

 

آقای دکتر زادبر:

«این توییت مجری شبکه سلطنت‌طلب منوتو خطاب به بازاریان یک نمونه از صدها توییت و خطابه تهدیدآمیز علیه اصناف، اقشار مردم، ورزشکاران، هنرمندان است. اگر خوب نگاه کنید قاطبه و اکثریت مردم با وجود نارضایتی از وضع موجود حاضر به همراهی با جریانات اخیر نشدند. حتی در بین ورزشکاران و هنرمندان اگر کسی تحقیق کند و آمار دقیق ارائه کند اکثریت موضع گیری نداشته‌اند. نمی‌خواهو نام ببرم‌. خودتان نامها را رصد کنید. اما آن تعدادی که در این ایام موضع‌گیری کردند با وجود کم بودن از نظر تعداد بیشتر تبلیغ شدند. اصلا کار سختی نیست می‌توان اسامی را ردیف کرد. با این وجود سخن من چیز دیگری است.

چرا در این توییت و صدها پیام دیگر خطاب به مردم، اقشار و اصناف با لحن تهدید و تولید ترس صحبت می‌کنند؟

پاسخ اهمیت دارد.

انقلاب در هر جامعه‌ای، یک پدیده جمعی و عقلانی است‌. عقل جمعی جامعه باید به آن نقطه برسد. وقتی عقل جمعی جامعه به نقطه انقلاب نرسد، شما ناچارید با تهدید، ارعاب، ترس، خونریزی مردم را مجبور به حضور کنید. توده مردم با “زور و وحشت” به کف خیابان نمی‌آیند.

این جماعت بیسواد، این بلاگرها، این سلبریتی‌ها، این شبکه‌های خارجی چون درکی از مفهوم انقلاب و عقل جمعی ندارند، فکر می‌کنند شبیه به “شوآف” آنهاست!

پس شما بفرمایید، مردم چه زمانی در یک جامعه به آن نقطه حضور خودجوش می‌رسند؟

زمانیکه اقناع شوند. در انقلاب سال ۵۷ رهبر جامعه و جریانات فکری مردم را به نقطه “اقناع درونی” رساندند. وقتی جامعه اقناع شد، دیگر نیاز نیست با تهدید و تولید وحشت از بازاری‌ها بخواهید که به شما بپیوندند. شما خشونت کور بخرج دادید، شما موضع‌تان با تجزیه‌طلبان را مشخص نکردید، شما با هم اختلاف جدی و مبنایی دارید. شما سر در آخور و بودجه اجنبی دارید. جامعه هم اینها را دید و درک کرد، درک کرد آینده با شما را.

انقلاب لحظه اقناع جامعه ست
انقلاب عقل جمعی جامعه ست

با ارعاب و تولید وحشت انقلاب شکل نمی گیرد‌.‌»

 

یک دیدگاه روی “برای بازاریان: انقلاب بدون اقناع

  1. خداوند دکتر زادبر و شما را حفظ کند. باید برای کسانی که چشمها و گوشهایشان را سپرده‌اند به این شبکه و امثال آنها،حجتی باقی نگذاشت برای روز ملاقات با خداوند یا اگر اعتقادی ندارند ملاقات با فهم و شعور و وجدان خودشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.