مصادره می‌کنیم یا مضایقه می‌کنند؟

سالی که شهدای نازنین، غواصان پاک طینت، دلیرانی که دست و پا بسته به شهادت رسیده بودند تفحص شدند، فاطمه حقوردیان فرزند شهید داوود حقوردیان گرامی در فیسبوک نوشت حق ندارید شهدا را تملک کنید آنها مال ما اطلاح‌طلبهای ضد نظام هم هست. ما هم برای بدرقه و تشییع می‌آییم. خیلی‌هایشان اینجور بودند. طوری می‌نوشتند انگار حکومت یواشکی تشییع جنازه می‌کند و قایمکی دفن می‌کند اصلاح‌طلبها را راه ندهد.

امروز دیدم نوشته سازندگی و هم‌میهن سانسور کرده تشییع ۴۰۰ شهید گمنام را، آن جوشش را. کورها و کرها و لال‌های سنگدل. یعنی دیروز هم فاطمه حقوردیان یقه چاک کرده برای شهدا؟ مثلاً آسیه خانم و عمه‌هایش. همان خواهر شهیدی که بالای سر قبر بردار شهیدش چادرش را برداشت پرت کرد زمین چی؟

البته من با تعدادی دختر شهید مراوده داشتم مثل همین فاطمه حقوردیان. اینها مثل همین خواهر شهید که به زبان آورد معتقدند نظام پدرهایشان را به کشتن داده است. معتقدند، قلباً که باید تسلیم می‌شد و دست از ماشه برمی‌داشت. حتی می‌گویند چون اول انقلاب امام خمینی گفته انقلاب اسلامی را صادر می‌کنیم به جهان صدام حمله کرد. وگرنه صدام خیلی پسر خوبی بود.

اینها را واقعی و جدی می‌گویند. اینها را تلخ و دردمندانه قلبی باور کردند. این حرف خیلی از فرزندان شهداست که لیبرال شدند و هستند. اصلاح‌طلب و حتی برانداز. متنفر از اسلام و انقلاب اسلامی.‌

متن بالا را صبح نوشتم، ماند تا الآن که این توئیت را دیدم. بعد باور کنید یا نه اینها فکر می‌کنند نظام شهدا را مصادره می‌کند. چون از شهید می‌ترسند از فرهنگ شهادت واهمه دارند و سالیانی طولانی‌ست که دارند مقدس را از دفاع جدا می‌کنند و نمی‌توانند. سالهاست روی تاریخ جنگ دست گذاشتند تا بگویند امام خمینی جوانان را به کشتن داد.

کاش اما مراقب ریش‌شان باشند. ‌ یادشان می‌رود کماکان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.