شما را از اهل نفاق می‌‌ترسانم

بندگان خدا!
شما را به تقوای‌ الهی‌ سفارش می‌‌کنم، و از اهل نفاق می‌‌ترسانم، چرا که آنان گمراه و گمراه  کننده‌اند، و دچار لغزش و لغزاننده‌اند. رنگ به رنگ می‌‌شوند، و به حالات گوناگون ظاهر می‌‌گردند، به هر وسیله کوبنده‌ای‌ برای‌ گمراه کردن شما متوسل می‌‌شوند، و در هر کمینگاهی‌ کمین می‌‌گیرند.
قلوبشان فاسد، و ظاهرشان پاک می‌‌نماید. برای‌ فریب مردم به دور از دیده حرکت می‌‌کنند، و چون  روباه در میان جنگل انبوه از درخت می‌‌جهند. وصفشان به ظاهر دوای‌ درد، و گفتارشان شفاست، امّا عملشان دردی‌ است بی‌ دوا.
بر راحت مردمان حسد می‌‌برند، بر گرفتاری‌ دیگران می‌‌افزایند، و امیدواران را نومید می‌‌کنند. اینان را به هر راهی‌ افتاده‌ای‌، و در هر دلی‌ شفیعی‌، و در هر غم و اندوهی‌ اشکی‌ است.
مدح و ثنای‌ یکدیگر را به هم وام دهند، و پاداش آن را متوقعند. در سؤال اصرار ورزند، و به وقت سرزنش پرده دری‌ کنند، و اگر در قضیه‌ای‌ حَکَم قرار گیرند اسراف در ستم نمایند. برابر هر حقّی‌ باطلی‌، و برای‌ هر راستی‌ کژی‌‌ای‌، و برای‌ هر زنده‌ای‌ قاتلی‌، و برای‌ هر دری‌ کلیدی‌، و برای‌ هر شبی‌ چراغی‌ آماده کرده‌اند. با اظهار بی‌‌رغبتی‌  زمینه‌ساز طمع خود هستند تا بازارشان را به پا دارند، و متاع‌های کاسد* به ظاهر نفیس خود را رواج دهند.
باطل می‌‌گویند ولی‌ حق جلوه می‌‌دهند، و بد وصف می‌‌کنند و زیبا می‌‌نمایانند. راه سخت و تنگ باطل را آسان جلوه می‌‌دهند، و از راه حق بر این پایه که راهی‌ سخت و تنگ است می‌‌ترسانند. اینان یاران شیطان، و زبانه‌های‌ آتشند، «آنان حزب شیطانند، و بدانید حزب شیطان زیــانــکــارانــنــد ».
از خطبه ۱۸۵ نهج‌البلاغه
چقدر کامل توصیف کرده منافقین را که از مشرکین بدترند. برای هر بندش می‌شود در همین فقط ماههای اخیر هزاران نمونه ردیف کرد. نزدیک یک‌سال تقریباً هر روز صبح زود آیه‌ای از قرآن و بعدها از صحیفه سجادیه و سپس با شروع نهج‌البلاغه، گزیده‌ای از خطبه‌ها را در اینستاگرام و واتساپ استوری می‌کردم. یکی از دوستان سابق قبل از شروع هشتگ‌‌های فتنه، از همین مذهبی‌های صورتی وقتی شروع کردم به استوری کردن از نهج‌البلاغه نصیحتم کرد از همان قرآن استوری کنی بهتر است از نهج‌البلاغه نگذار. جالب شد برایم.
*کساد، بی‌خریدار

یک دیدگاه روی “شما را از اهل نفاق می‌‌ترسانم

  1. از منافقا باید فرار کرد.
    اصلا نباید اجازه داد به آدم نزدیک بشن.
    چشمها و گوشهامون آلوده میشن از کثافت نفاقشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.