نه به زندان در حکمرانی نو

آقای حمید رسایی با انتشار تصویر این پیامک، نوشته: «برای تخلف در یه آزمون نه چندان مهم، چه بگیر و ببندهایی گذاشتند با تهدیدات جدی، اونم برای چیزی که نه حرام شرعیه و نه حرام سیاسی!

فقط سؤالم اینه که وقتی این پیامک را می‌فرستین، چطوری روتون میشه برای کشف حجاب که حرام شرعی و حرام سیاسیه، پیامک قربون صدقه‌ای می‌فرستین و توقع تاثیر هم دارین؟!»

خب بنده خدا، خورد کردن تره انصافاً سخت است. آن هم در این برهه تاریخی. سال ۶۰ هم بنی‌صدر و رجوی منتظر بودند امام خمینی بمیرد نشد. حالا هم همین است منتها، مردم نمی‌گذارند. قالیباف گفته جهاد تصمیم درست مهمتر است از جهاد تبیین. قوا به این نتیجه رسیدند که بی‌حجابی تخلف فرهنگی است نه جرم شرعی سیاسی. قرار است بعد از ۹ ماه نخبگان بنشینند با بی‌حجاب‌ها صحبت کنند که ماذا فازا؟ بعد که فهمیدند، تأمین بودجه کنند برنامه فرهنگی بنویسند و آنها را ارشاد کنند. آنها هم ارشاد می‌شوند با توکل به خدا.

شما این را مقایسه می‌کنی با عمل شنیع و خانه خراب کن تقلب در کنکور؟ مگر چند درصد مردم کنکور می‌دهند؟ بعد چند درصدشان اهل جرم شنیع تقلبند؟ تازه مگر چند نفرشان دستگیر می‌شوند؟ آهان! ما در حکمرانی نخبگانی می‌خواهیم زندان نداشته باشیم. فعلاً همین‌قدرش را لو می‌دهیم ندزدند ایده ما را. شما هم سخت نگیر. عادت می‌کنید. نگاه خرمالوها رو نگاه نارنجیا رو. آره.

 

5 دیدگاه روی “نه به زندان در حکمرانی نو

  1. سلام سوسن‌جان
    یعنی واقعا آقای رسایی فکر میکنه تقلب در کنکور، حرام شرعی نیست؟ حتی حرام سیاسی…مگر همین موضوع تقلب(اگر براحتی انجام شود و جلویش گرفته نشود)نمی‌تواند اعتبار و حیثیت جامعه اسلامی را زیر سوال ببرد؟
    گاهی فکر میکنم این نوع مطالبه‌گری، که یک کار درست را زیر سوال ببری و با این لحن درباره‌اش حرف بزنی و طوری وانمود کنی که طرف مقابل بتواند دستاویز کند که ببین به تقلب در کنکور می‌گوید پیش پا افتاده و اینها همینطوری حکمرانی می‌کنند و…خودش یک خیانت است.
    یادمه اول کتابهای درسیمان از قول امام خمینی می‌نوشتند هرکس درس نخواند حرام است در مدرسه بماند. مگر حضرت آقا باید بیان دونه دونه حرامهای شرعی را در تریبون اعلام کنند تا آقای رسایی باور کند که تقلب در کنکور هم حرام شرعی است. که اختلاس هم حرام شرعیست همانطور که بی‌حجابی حرام شرعیست.

    1. خانم فاطمه، نمی‌خواستم جواب بدهم ولیکن، چرا فکر می‌کنی آقای رسایی حکم تقلب را نمی‌داند؟ در اسلام کوئست آرای فقها را آورده:
      https://www.islamquest.net/fa/archive/fa1726
      در واقع رسایی نیامده دو حرام شرعی به قول شما را مقایسه کند. می‌گوید برای تقلب ساده این همه بگیر و ببند و جریمه سنگین بریدند ولی برای کشف حجاب که خط مقدم نظام را نشانه رفته است و عمل براندازانه محسوب می‌شود گوگولی مگولی شدند. فهمیدنش انقدر سخت است؟
      به حرام بودن درس نخواندن باشد اشغال مسند دولتی حالا هر مسندی بدون التزام به اصل اسلام و نظام هم حرام است. چقدر معلم با تفکر ضد اسلام و انقلاب داریم؟ شاگرد درس نخوان نهایت ترک تحصیل می‌کند یا رفوزه می‌شود. اما معلم چی؟

      1. والله سوسن‌جان متنی که خودت از قول آقای رسایی گذاشته‌ای نوشته برای چیزی که نه حرام شرعی هست و نه حرام سیاسی…حالا میگویی چرا فکر کردم آقای رسایی حکمش را نمیداند؟ لطف کن برو این اسلام کوئست را برای آقای رسایی بگذار نه برای من که خودم میدانستم….ظاهرا شما آدمها را بسته ای می‌پذیری اگر رسایی باشد، حتی اگر غلط نوشته باشد، میگویی منظورش درست بوده ولی برای من آدرس حکمی را میگذاری که خودم میدانستم…روشت درست نیست خانم…از ما گفتن…اینکه انسان خودش و همفکرانش را یکسره دربست حق بداند و با نیش و کنایه با کسانی که کوچکترین انتقادی بکنند، برخورد کتد، ناشکری قلم و زبان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.