برای گرفتن اشکی بیشتر

خیلی سال پیش سیب برایم تعریف کرد در یک مجلس زنانه روضه و تلاوت قرآن، خانم جلسه‌ای گفته موقع خواندن قرآن أعوذ بالله من الشیطان الرجیم نگوئید. این ذکر بیشتر باعث حضور شیطان می‌شود!

آقای شیخ انصاریان هفته گذشته در برنامه زنده قرائت دعای عرفه که از شبکه ۲ پخش شد، فرمود حضرت ابراهیم(ع) هفتاد مرتبه چاقو به گلوی حضرت اسماعیل(ع) کشید اما نبرید. بعد بدون اشاره به قوچ بهشتی، گفت وقتی این دو برگشتند نزد حضرت هاجر(س)، وقتی قرمزی گلوی پسرش را دید و ماوقع را شنید سه روز بعد وفات کرد!

هر منبع ممکنی را جستجو کردم ولی به جایی نرسیدم. لاجرم از استاد محمدی شاهرودی گرامی پرسیدم. ایشان تقریباً بعد از دو روز گفتند تا به حال چنین چیزی نشنیده و جایی ندیدند. علت طول کشیدن جوابدهی استاد محمدی شاهرودی از آنجا که مدتهاست سوالاتم را از ایشان می‌پرسم و بدون مطالعه جواب نمی‌دهند، بی‌شک ابتدا سخنرانی را گوش دادند و مطمئن پاسخ دادند.

جناب شیخ که هرگز پاسخگو نیستند نه خودشان نه ادمین و گردانندگان سایت‌شان. برنامه زنده ایشان را میلیونها نفر شنیدند و به حساب سابقه و جایگاهشان اینها را باور و تکرار خواهند کرد. چه کسی مسئول این تحریف آشکار است؟

بعد ما نگران انحراف در هیأت‌ها هستیم؟ یا مجالس قرآنی و تفسیر و فلان زنانه؟ وقتی هیچکس حوصله کتاب و مرجع و رفرنس ندارد، چه کسی بر این اتفاقات نظارت می‌کند؟

خانم هاجر(س) زنی است که وقتی امر خدا را دریافت کرد بدون سرپناه و یار و همراه پذیرفت با کودکش در مکه سرزمین لم یزرع بماند بدون کلمه‌ای حاکی از شکایت یا نارضایتی. از دامن چنین زنی پسری بالیده که امر خدا را بی‌درنگ گردن می‌نهد. آنها اجداد خاندان نبوت ما هستند. با کوچک کردن آنها مقام خاندان بزرگ نمی‌شود. حواستان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.