از کارکردهای دفاع مقدس

رهبر انقلاب صبح امروز: اینی که گفتند فی تقلب الاحوال عُلِمَ جواهر الرجال، در دگرگونی‌های بزرگ گوهر انسانها شناخته می‌شود، این مخصوص افراد نیست، جامعه هم همینجور است. یک جامعه را در حوادث سخت و سنگین می‌شود شناخت.

 ما خودمان را نمی‌شناختیم و دیگران هم ما را نمی‌شناختند، دنیا هم ما را نمی‌شناخت، در دفاع مقدس هم ما خودمان را شناختیم هم دیگران ما را شناختند، آن‌هایی که صاحب ادعا بودند در دنیا فهمیدند.

یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس همین ایمن‌سازی کشور است. دفاع مقدس کشور را از تهاجم‌های نظامی محتمل تا حدود زیادی ایمن کرد.

 یعنی هی گفتند که حرکت نظامی هم روی میز است اما از روی میز تکان نخورد می‌دانستند که اگر چنانچه وارد این میدان بشوند شروعش با آنهاست پایانش با آنها نیست، این را دفاع مقدس نشان داد. این هم یکی از دستاوردهاست.

ایمان‌های عمیق و صادق، عزم‌های قوی و راسخ، هوشمندی جوانان ایرانی، قدرت ابتکار و نوآوری‌ها، از سوی عناصر نظامی و غیرنظامی، ظرفیت غلبه بر قلدرهای جهانی اینها چیزهایی بود که در این دفاع مقدس از ملت ما و از رزمندگان ما آشکار شد و دیده شد. خود ملت هم اینها را شناختند و طبعاً وقتی ما شناختیم فهمیدیم که این توانایی‌ها را داریم امید ما زیاد خواهد شد، نشاط ما زیاد خواهد شد، بیشتر درصدد استفاده از این توانایی‌ها برخواهیم آمد.‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.