جانگا بازها کلافه شده‌اند

یکی از بستگان نسبی ما، با مدرک دکترای اقتصاد اسلامی، مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور فقهی کمیسیون اقتصادی مجلس فعلی، نامزد مستقل انتخابات مجلس رد صلاحیت شده. بعد از کلی ناز و عشوه علت را «اومدم در خونه‌تون نبودی» عنوان کردند. چه کنم؟ حالا برو درخواست بده شاید اواخر بهمن قبولی خوردی. الآن ایشان تبلیغات بکند یا نه؟

در کانال حجره انقلاب یک چیزهایی درباره از میدان به در کردن نامزدهای تازه نفس مستقل خوانده بودم حالا فهمیدم صحت داشته. برای جلب مشارکت بیشتر جای وارد کردن چهره‌های مستقل و جدید، تاجگردون و پزشکیان را تایید می‌کنند.

آقای رحیم‌پور ازغدی در یک جایی می‌‌گوید مسئولین می‌خواهند براندازی کنند مردم نمی‌گذارند. در ادامه می‌گوید «امام و امت» نمی‌گذارند.

از طرفی آقای حائری شیرازی رحمت‌ الله علیه در سخنانی ماجرای کیش و مات کردن ولی‌فقیه را توضیح می‌دهد. مسئولان از صدر انقلاب مشغول این کیش کردن بودند و این اواخر شذت گرفته چون بوی کباب به مشامشان خورده. یکی مثل حسن کلید جسارت گفتنش را دارد، برخی خنّاسان نه. برای قسمت امت هم بازی تایید و رد صلاحیت‌های عجیب راه انداخته‌اند. هیچ شوری هم در جامعه دیده نمی‌شود. از فصل پنجم خبری نیست. خب؟ نتیجه؟

امروز سر ماجرایی این نوشته‌ام را دوباره خواندم در عین اینکه از دیروز در فکر نوشتن این پست بودم. در متن بدون آنکه سخنرانی آقای ازغدی را شنیده باشم به «امام و امت» و انتخابات انتهای سال اشاره کرده‌ام.

امروز برای صفحه ۱۳۳ قرآن کریم نوشتم:

«کار انبیاء و مرسلین [و همین ولی فقیه] جز انذار و تبشیر شما نیست! اگر آدمیت به خرج دادید و ترسیدید و وظایف رو بی اما و اگر انجام دادید که تا ته باهاتونم، اگر نه، قُطِع دابر الظالمین! بعد جای شما ناشُکرها، قومی را برمی‌انگیزم که امرم رو محقق کنند.

رهبر فرمود من آن دنیا با شما احتجاج خواهم کرد.»

از روزی که این جمله رهبر انقلاب را شنیده‌ام خیلی به هم ریخته‌ام و راه به راه ته نوشته‌هایم می‌آورم. چه چیزی جز آوردن لبخند و تپش به قلب پدر پیر می‌تواند پیوستگی «امام+امت» را نیرومندتر کند و مسیر مقدرات آخرالزمانی ایران را حفظ کند؟ جز حضور در عرصه انتخابات؟ برای گسستن پیوند شوم افسادطلب‌ها و اصولچراها؟

طاقت احتجاج سید حسنی حسینی را دارید؟ من ندارم.

 

هنرمند آبجی‌تان/ سال ۷۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.