از مشقتهای مشق

یازدهم مه‍ر امسال که تولد رسول الله صلوات الله علیه و آله بود در ویراستی نوشتم زادروز «انسان کامل» را می‌شود جدی بگیرید؟ احدی نوشت تو اصلأ می‌دانی انسان کامل کیست؟ آن‌وقت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چیست پس؟ همان موقع چند ویراست نوشتم که این یکی از آنهاست. تعمداً از روز مبعث سنجاقظ کردم و بازخوردها جالب که چه عرض کنم ترسناک بود.

در نظر شیعه حضرت محمد صلوات الله علیه و آله اگر هم احیاناً یک پله بالاتر از امام علی علیه‌السلام ایستاده باشد پای راست علی حتماً آن بالاست. یعنی در مخیله‌اش نمی‌گنجد که چنین فاصله‌ای میان أدب شده توسط خدا و أدب شده توسط نبی خدا وجود داشته باشد. وقتی می‌نویسم یک نمه شرم دارند وگرنه همچنان که ابوتراب مشغول گل کردن خاک حضرت آدم ابوالبشر علیه‌السلام بوده، اینکه بگویند  از خاتم الانبیا هم حالا جهنم و ضرربالاتر نباشد، شانه به شانه هستند بعید نیست.

به این دست شیعیان که فرسنگ‌ها جلوتر از امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام دوان دوان سمت حوض کوثر در حرکت هستند یک پیشنهاد کوچک می‌کنم که برای یک هفته هر چه پای منبر و هیأت و حدیث و زیارت خوانده و با گوشت و خون در آمیخته‌اند را ببوسند بگذارند کنار و حدیث منزلت را حرف به حرف مطالعه کنند که فرمود: «أنتَ مِنّی بِمَنزلهِ هارونَ مِنْ مُوسی، اِلّاأنـّه لانَبیَّ بَعدی»

یعنی یک ور برگ دفتری بنویسند حضرت موسی علیه‌السلام و سمت دیگر حضرت هارون. شاید ان‌شاءالله بتوانند فاصله هارون تا موسی را که فهمیدند، فاصله حضرت علی علیه‌السلام تا حبیبی که وارد جایی شد که احدالناسی نشده را درک کنند و به حول و قوه الهی.

البته از اتاق بغلی گفتند حضرت علی علیه‌السلام از حضرت موسی علیه‌السلام بالاتر است. اصلاً در کت بچه شیعه نمی‌رود بنشیند این دو نفر را مداقه کند. علی هم به سند دانه برنجی که حتی بعد وضو و عوض کردن لباسش لای موهای فرفری دستش قربونش برم مانده بود سر سفره خدا و پیامبر در عرش بوده. خودت جمع کن کافر و بنشین زیارت جامعه بخوان. با این پیغمبرت.

تفرقه انداز.

 

* متن سخنرانی آقای عاملی در برنامه سمت خدا ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ (+)

 

2 دیدگاه روی “از مشقتهای مشق

  1. سلام
    حرفتون درسته. فکر می‌کنم دلیل این همه اصرار مقابله‌ای هست که فکر می‌کنن باید با اهل سنت داشت و البته درد بزرگیست که این سلاله پاک روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.