حجاب و مسئله استغفار

رهبر انقلاب: به چالش تحمیلی حجاب باید از ابعاد فقهی و قانونی و ملاحظات جانبی آن نگریسته شود

 

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: کسانی نشستند برنامه ریزی کردند تا حجاب یک مسئله در کشور شود درحالیکه چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت و مردم با شکل‌های مختلف زندگی می‌کردند. هم از دیدگاه فقهی باید به این موضوع نگاه کرد و هم دیدگاه قانونی و هم ملاحظات جانبی.

 

در ملاحظات جانبی یک مسئله دخالت بیگانگان است و واضح و آشکار است و یک عده هم در داخل آن را حمایت کردند اما عمده از بیرون هدایت شده است. عده‌ای را استخدام کردند در جامعه هنجارشکنی کنند وقتی دست بیگانه در مسئله‌ای دخالت می‌کند نباید به بیگانه کمک کرد.

 

️امروز در مسئله برداشتن حجاب بانوان تلاش می‌کنند اما این اول کار است و هدف آنها آنست که وضع کشور را برگردانند به اول طاغوت.

 

رهبر انقلاب: استغفار و توبه هم فرد و هم جامعه را ترمیم می‌کند/ استغفار مخصوص مسائل شخصی نیست/ استغفار مسئولین به این است که توبه و اصلاح کنند/ خطا موجب تضعیف است، برگشت از خطا موجب تقویت است

 

رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام:

مسئله‌ی استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبه‌ی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است.

استغفار و توبه هم فرد را ترمیم می‌کند هم جامعه را ترمیم می‌کند. و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛‌ ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِی فرهنگی، یک مسئله‌ِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادن آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم.

مگر نمی‌گویید ما کشور قوی می‌خواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی می‌کند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما،‌ گفتارهای ما،‌ موضع‌گیری‌های ما در وضع کشور اثر می‌گذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.

۱۴۰۳/۱/۱۵

اوچ اوچ جناب رئیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.