پرچم تتلو

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند :

« قَطَعَ ظَهْرِی رَجُلاَنِ مِنَ اَلدُّنْیَا رَجُلٌ عَلِیمُ اَللِّسَانِ فَاسِقٌ وَ رَجُلٌ جَاهِلُ اَلْقَلْبِ نَاسِکٌ هَذَا یَصُدُّ بِلِسَانِهِ عَنْ فِسْقِهِ وَ هَذَا بِنُسُکِهِ عَنْ جَهْلِهِ فَاتَّقُوا اَلْفَاسِقَ مِنَ اَلْعُلَمَاءِ وَ اَلْجَاهِلَ مِنَ اَلْمُتَعَبِّدِینَ أُولَئِکَ فِتْنَهُ کُلِّ مَفْتُونٍ فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ ص یَقُولُ یَا عَلِیُّ هَلاَکُ أُمَّتِی عَلَى یَدَیْ کُلِّ مُنَافِقٍ عَلِیمِ اَللِّسَانِ. »

 از مردم دنیا دو نفر پشت مرا شکست. یکی مرد سخنور بد کردار و دیگر مرد نادان عابد، که آن یکی به کمک زبان بر کارهای زشت خود پرده می‌کشد و این دیگری با عبادتش نادانی خویش را پنهان می‌کند. از دانشمندان گنهکار و عبادت کنندگان نادان بپرهیزید که هم اینان باعث گمراهی گمراهان می‌باشند. من از رسول خدا صلوات الله علیه و آله شنیدم فرمود: یا علی گمراهی امت من به دست سخنوران منافق و دو رو است.

 

🔍 به گمانم سخنور بدکردار شبیه کسی است مانند معاویه یا عمرو عاص، و عابد نادان شناسه ابوموسی اشعری است. 

روز رستاخیز هر کسی با امام و پیشوای خود وارد خواهد شد این پیشوا می‌تواند یک پیامبر یا یک اندیشمند آتئیست باشد. می‌تواند یک بت یا یک ملای نادان باشد. هرچه که هست پشت سر هر کسی نباید به نماز ایستاد. که روز حساب فریادرسی نیست که نیست. 

امروز خیلی اتفاقی فهمیدم طرفداران تتلو برای خودشان پرچم هم دارند. حالا حسابش را بکنید روز قیامت تتلو با بیرق و طرفداران و خدم و حشمش وارد می‌شود و آنجا معرکه‌ای است از انگشتان اتهام که به سوی همدیگر گرفته می‌شود و دیوارهای حاشا که بالا می‌رود و البته که عذاب هر دو گروه مضاعف است ولیکن نمی‌دانند. (اعراف: ۳۸)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.