موتیفات سیاسی، اجتماعی … سینمایی هم!

۱. وقتی ادعا می‌کردید باید میان رأی «یک روشنفکر» و رأی «یک گدای صدقه‌خور وحشی*» تفاوت قایل شد، باید هم امروز بنویسید در نظر شما بیست و پنج میلیون رأی مردم، مشمول «اقلیت» است!(منبع سایت ملکوت و سیبستان و رادیو زمانه)

۲. وقتی آرم مبارزه‌ی شما، نقشه‌ی به آتش کشیده شده‌ی ایران باشد، که چه خون‌ها ریخته شد تا این مرزها مصون باشند و این خاک عزیز، باید هم بریزید توی خیابان‌ها و بزنید و بشکنید و بسوزید. باید هم اوباما بشکن بزند و باید هم سارکوزی‌ی سی‌صد و شصت و چهار روز از سال مست و لایعقل، سوت بلبلی بزند و بخوانند «داش داشا دیرناک داشا، سیز ساواشا بیز تاماشا!»

۳. خوشحالم به شما رأی ندادم  آقای موسوی!

شما جرأت ندارید از قانون پیروی کنید. شما جرأت ندارید توی چشم‌های یک «دروغگو» نگاه کنید و از «ادعا»یتان دفاع بکنید. نیاز دارید بروید منزل و انشا بنویسید و بعد حتی در روخوانی‌اش هم لکنت‌تان بگیرد! انشایی که سی در صد محتوایش را صبح در وبلاگ‌ها و سایت‌ها خوانده بودم. شما در وقتی که برای مناظره با آقای رضایی در نظر گرفته شده بود، حق‌کُشی کردید و «قانون شکنی» کردید و خطاب به «ملت» فحاشی کردید.

شما آدم دغل‌کاری هستید. گفتید دکتر احمدی‌نژاد «پریده است» وسط صحبت‌های شما و «قانون‌‌شکنی» کرده است و کسی یقه‌ی شما را نگرفت که چرا خودتان پریدید وسط صحبت‌های آقای رضایی و آقای کروبی دوید وسط صحبت‌های آقای رئیس جمهور!

شما آدم کلاشی هستید! یک روز علم می‌کنید «سید» هستید فردایش می‌نویسید «میر» به معنای «سید» نیست! یک روز می‌گویید «حرف آقای خامنه‌ای را خواهید شنید» فردایش می‌گویید ایشان هم «متقلب و دروغگو» هستند! شما گفتید بازاری‌های شکم‌گنده حامیان احمدی‌نژاد هستند چون او تورم ایجاد کرده است! حالا بازار تهران و اصفهان و تبریز برای شما تعطیل می‌شود!

شما انسان ترسویی هستید. پشت «بی‌بی‌سی» و «سی‌ان‌ان» و صدای آمریکا قایم می‌شوید و بعد «انگ» می‌زنید که در انتخابات ریاست جمهوری «روس»ها ناظر انتخاباتی بودند! حالا فهمیدید؟ یعنی همین چند روز اخیر؟ یعنی خودتان به تنهایی به این نتیجه رسیدید؟

شما آدم بی‌سوادی هستید! با شعار الله اکبر ریخته‌اید توی خیابان‌ها و به خیال‌تان با آتش بازی و ترقه‌بازی و خون‌بازی می‌توانید حرف‌تان را پیش ببرید؟ گیرم چند ماهی به این منوال روز بگذرانید. گیرم آمریکا بگوید در ایران «دموکراسی» در خطر است و لشکر بکشد و انگلیس سرباز بفرستد و نیروهای ناتو و کلاه آبی‌ها توی شهرهای ایران اردو بزنند. گیرم شما «کودتا» بکنید و بشوید رئیس دولت و احیاناً رئیس حکومت ایران. گیرم شما بشوید «رضا خان» آن‌وقت چه عسلی خواهید خورد؟

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=30950

۴. در فیلم تبلیغاتی‌ی آقای کروبی، آقای معلم گفتند که تصویری دیده بودند که در آن روی نقشه ایران نوشته بودند «تهران». متأسفم! متأسفم که هنوز هم این تهرانی‌های مهربان و فهیم و آزاده تصور می‌کنند «ایران» یعنی «تهران».

۵. بد نیست! خودارضایی اصلاً بد نیست! بد نیست که چند روزی به خیال «انقلاب» و «کودتا» بریزید توی خیابان‌ها و وهم «تغییر» بگیردتان و «شعار» بدهید و «خون» بریزید و آتش بزنید و بشکنید! بد نیست که عقده‌های «سکون و بیهودگی‌»تان را در این روزها ارضا کنید. بد نیست که «شمار» بینندگان‌تان را ده رقمی کنید و «جَو»گیر بشوید که شده‌اید «مبارز»! «خودارضایی» هرگز بد نیست. فقط حواس‌تان باشد «زیاده‌روی» نکنید. چون هر کس خربزه می‌خورد باید پای لرزش هم بنشیند!

۶. شاید آقای احمدی‌نژاد مظهر «دروغ» باشند، ولی، آقای موسوی هم به شدت مظهر «شایعه» و «ناسزاگویی» هستند.

۷. ناپلیون بود به گمان‌م که گفته بود آدم‌ها از چیزی دم می‌زنند که «ندارند»!

۸. «درباره الی …» را دیدیم!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* این صفت را دوستان سبز به کار می‌برند در مورد بیست و پنج میلیون نفر اقلیت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.