وصله نمی‌شود دگر این دو هزار و یک ترک*

تو همیشه سر بزنگاه می‌رسی علیرضا. از همان وقت نوزادی وقتی بُریدم و زاریدم و به درگاهش لابه کردم که بس است تمامش کن خدا، که از جهانت بیزارم ناگهان تو آمده‌ای و جهانم شیرین‌کامم کرده است. دیروز اما حس کردم خدا دستم انداخته است. حس کردم شاید مچم را می‌گیرد که های دروغگو جهانت با علیرضا چگونه‌ات است؟ ببرمت یعنی؟ دیروز حس کردم دارد سرم را به‌ تو گرم می‌کند، دلخوش کُنکت کرده برایم وگرنه چرا وقتی برایت دلتنگم نمی‌آیی؟ جرا همیشه تا می‌برم، تا به درگاهش گریه‌کنان می‌کوبم تا از این همه بی‌عشقی و بیچاره‌گی و ناتوانی و وابستگی شکایت می‌کنم که می‌شود آن دکمه تمام شد را فشار بدهی، یکهو ناغافل سر می‌رسی و دلبری می‌کنی؟ دیگر دست خدا رو شد برایم دلبرکم. دیگر دستم را برای خودم رو کرد. جهانم با تو نیکوست پسرم. ‌

فعلاً جهانم با تو نیکوست…اما از جهانت بیزارم خدا، بِبَرم.

*شیوا الله‌وردی

11 دیدگاه روی “وصله نمی‌شود دگر این دو هزار و یک ترک*

  1. حیرانم از نگاهی که هنوز شور و شادیهای کودکی را میبیند نگاهی که وصل بر تنی ست خسته …شاید او هم همین را دوست دارد میبینی میشنوی….نه ان دیدن و شنیدن فیزیکی
    خاطرم نمیرود دورانی که با فردی شیطانی و خائن هم خانه شدم ساعتها گوشه اتاق می افتادم نه میشنیدم و نه میدم …زمانی که سرم را بالا میگرفتم ۵ ساعت گذشته بود و من ….من هم ناتوان گشته بودم …اختیار کارهایم را نداشتم …چقدر گذشت تا روزی که کمی خود را رهانیدم و موقع بیدار شدن از خواب هنگامی که سر صدای گنجشکها را اول صبح شنیدم متوجه شدم در این سالها چقدر کر و کور شده بودم چقدرررر…
    اما تو هنوز نگاه گیرایت کوچکترین خوشیها را از اطرافش می رباید و با قلمش به خواننده هایش تقدیم می کند
    نه تو هنوز برایش در اینجا زیبا هستی غر هم که بزنی وقتی با دیدنش روحت تلطیف می شود برایش زیبایی…

  2. پریشب که خوابم نمی برد و تا چشمم را می بستم خواب می دیدم و انگار از این دنیا کنده می شدم و دلم نمی خواست اینطور باشد، دوبار چشمم را باز می کردم و این موضوع تکرار می شد، از خدا خواستم که اگر قرار باشد من به یه بیماری مغزی دچار بشوم مرا زودتر ببرد، از مرگ نمی ترسم ولی از زندگی سخت می ترسم، این دنیا هیچوقت برایم جذابیت کافی نداشته، حتی وقتی با بهترین آدمها و در زیباترین مکانها بودم.
    ولی همیشه بودن یه بچه ی کوچولو مرا به شوق آورده، صافی و زلالیشان دل آدم را می برد.
    نامردی، بی مهری، دروغ و ریاء آدم را دیوانه می کند. ولی هیچ چیز به اندازه ی بی مهری آدم را اذیت نمی کند.
    صد سال پیش کتابی خوانده بودم که یادم نیست چی بود، فقط این جمله ازش در خاطرم مانده، « آدمیزاده برده ی محبت است» من هم به اندازه ی کافی شاید صادق و مهربان و …. نباشم ولی با این قوم کنار آمدن برایم سخت شده.

  3. کاش یه سگ می آوردی، من از سگ می ترسیدم و تا حدودی الان هم می ترسم، بنا به اجبار همسر و دخترم مدتی یه سگ آوردیم، البته چون من مسئولیتش رو به عهده نگرفتم(و معمولا بچه ها و آقایون کمتر در خانه مسئولیتی قبول می کنند) ردش کردیم، سه ماه پیش ما بود، آنقدر بهش دلبسته شدم که روزی نیست که براش اشک نریزم.
    حالا این هنوز کوچیک بود و شیرین کاریهاش رو ما ندیدیم.
    سگ نژاد گلدن، سگ بسیار باهوش و با محبت و در کشورهای دیگه برای کمک به افراد کم توان و حتی نابینایان معمولا استفاده میشه.
    میگن علت اینکه نگه داشتن سگ در اسلام خیلی پسندیده نیست به خاطر اینه که دلبستگی به سگ آنقدر زیاده که جای انسانها رو می گیره و حتی خیلی بیشتر از انسانها.
    ولی برای تو که بیشتر اوقات خونه هستی و فکر کنم خونه ات هم ویلاییه بسیار خوبه.
    باورت نمیشه حتی از بچه هم عزیزتر میشه، چشماش یه نفوذی داره. و این نژاد خیلی هم کمک حال آدمهاست.
    اگه تصمیم گرفتی نیاز نیست بخری، می تونی در اینستاگرام سرچ کنی، واگذاری سگف کسانی هستند که به خاطر حمایت از حیوانات از خرید و فروشش جلوگیری می کنند.
    وممکنه تربیت شده باشه، اگه نبود می تونی یه مربی بگیری در عرض مدت کوتاهی تربیت کنه. و این نژاد معمولا روزی یکبار غذا می خورند وقتی بالغ بشن و وقتی تربیت بشن جای دستشوییشون رو بدوننف خودشون میرن.
    نژاد گلدن روتریورف اگه مایل بودی می تونی در گوگل سرچ کنی.

      1. من خودم از مخالفان سر سخت نگهداری سگ بودم، ولی آنقدر محبت می کنه (بی انتظار) که از همه ی دنیا بی نیاز میشی. تازه وقتی آدم سگ میاره، همه برای دیدن سگ میان خونه ی آدم، درست مثل بچه کوچیک که شیرینه. و اگه نوجوونی یا جوونی تو فامیل دارید و خودشون به دلایل مختلف امکان نگهداریشو ندارن، کلی استقبال می کنند که برای گردوندن ببرنش.

  4. کلا به یه حیوون خونگی فکر کن.
    این پیشنهاد یه دفعه اومد تو سرم، شاید یه حکمتی پشتشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.