عکس جان من است

عکس بالا، از فراز ارک علیشاه تبریز گرفته شده است به تاریخ. ۱۳۴۱. خیابان روبرو خیابان فردوسی است. وقتی عکس را دیدم رفتم در بحر خیابان‌ها و ساختمان‌ها. مثلاً فروشگاه نیکدل، کتابفروشی سعادت سابق. هتل لاله شاید. تا آن انتها که می‌رسد بازار تبریز.

این بغل، سمت چپ یک ساختمان سفید رنگ است که پشتش، رو به خیابان امام‌خمینی فعلی که در عرض تصویر کشیده شده، فروشگاه قطعات سنگین و نمایندگی ماشین‌های تحریر بود. این ساختمان سفید زیبا را سال‌های خیلی دور یعنی حدود سال ۸۳ یا ۸۴ با دوربین کانون نقره‌ای کوچولویم شکار کرده بودم. بالطبع عکس‌ها در دسترس نبودند و باید می‌رفتم سراغ لپتاپ و هارد و به کی می‌گفتم بگردد میان میلیون عکس پیدا کند. ماهها گذشت تا چند روز پیش که در فیسبوک خیلی شانسی‌طور عکس‌ها را یافتم.

گچ‌بری‌هایی بی‌نهایت زیبا. پارسال که برای امیر تعریف کردم گفت ساختمان نیست و خراب کردند. قبلاً دیده بودم فروشگاههای پشت سرش را خالی کرده بودند، بسیار غمگین شدم. ولی وقتی عکسها را نشان امیر دادم گفت خراب نشده  و داربست زده‌اند برای تعمیر و بازسازی. بسیار دلگرم شدم.

گفتم عکسها علاوه بر فیسبوک اینجا هم باشد خوب است. کیفیت پایین عکسها به خاطر چندین بار تغییر سایز است بالطبع. وگرنه کانون نقره‌ای قشنگم حرف نداشت.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.