جهل عوام و زیرکی خواص

یک– با جماعتی طرفیم که نمی‌دانیم احمقند یا بی‌سوادند یا چی؟ خودشان را هم ارباب خرد می‌دانند. یک روز هر جا مجسمه عمامه بر سر دیدند رنگپاشی کردند، غافل از اینکه سردیس سعدی و حکیم فلان است. می‌روند دور آرامگاه ابن‌سینا بی‌حجاب حلقه می‌زنند بی‌که بدانند نظر او درباره زن چیست. حالا ناراحتند که چرا رفتند در حافظیه مراسم شب قدر برگزار کردند حافظ مشروبخوار بوده حافظ واس ماست!

بابام جان حافظ اصلاً یک غزل دارد درباره شب قدر که اتفاقاً تیتر پست شب بیست و یکمم است!(+)

دو– الآن زنان شجاع فرانسه می‌گویند کاش گربه کوری در تهران بودیم که برایمان  تیتر می‌زدند با گلوله ساچمه‌ای حکومت جور کور شده‌ایم.

هه! انقلاب دختران شجاع ایران. آمریکا هم خره کیه.

سه– شیخ! انصاریان هم بعد هفت ماه سکوت و حفظ تریبون، در برنامه زنده از رأفت علی(ع) حرف زد. شیخ! علوی بروجردی هم پارسال گفته اصلاً امام علی یکی از محلات کوفه را داده بود دست خوارج «عده و عُده و پول جمع کنند» بعد که حسابی مجهز شدند گفتند علی جان بیا بجنگیم!

شیخ موسی اشعری‌های ساده دل! فکر کردید فقط بیت قائم مقام لانه زنبور شده بود؟ چه لانه‌هایی. چه زنبورهایی.

دشمن فهمیده ولی شیوخ بک یا الله گوی ما نفهمیدند. و نخواهند فهمید.

به قول آقای دکتر زادبر، «علی(ع) امامِ شهیدِ جهل عوام و زیرکی خواص است.»‌

چهار– رضا امیرخانی در برنامه سوره، محرم پارسال که منت سر مرحوم مسعود دیانی گذاشته تحریم تلویزیونش را شکسته بود ابتدای سخنش از علت دلخوری‌اش از صدا و سیما گفت. اخراج فردوسی‌پور.‌

جماعتی دوزیست. جماعتی زیرک.

پنج– وضعیت برهنگی طوری شده براندازها می‌گویند این ما نیستیم پرستوهای نظام هستند می‌خواهند جنبش ما را خراب کنند. حتی صدای علی مطهری هم در آمده اما جناب قالیباف به قول یکی از نمایندگان «می‌خواهد از جوی بپرد اما پاهایش خیس نشود.»

قشنگ نیست؟

یعنی باز هم خاطره از حاج قاسم بینوا دارد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.