قانون عمه‌ام

آقای رسایی با اجازه فقهای جمع نوشته: «مطابق بند۵، ۶ و ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، کسانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با تقلب قبول شده‌ و در حال حاضر خودشان را دانشجو می‌دانند‌، باید برخورد صورت بگیرد و از ادامه تحصیل آنها باید جلوگیری شود. مطابق این مواد باید جلوی تحصیل این افراد گرفته شود.

ماده شش اطلاق دارد و حتی بعد از اعطای گواهی را هم شامل می‌شود، یعنی حتی بعد از اعطای گواهی هم می‌شود، آزمون آنها را ابطال و بالتبع گواهی اعطا شده را هم از آنها گرفت.

ماده ۱۰ با صراحت خیلی بیشتر روی ابطال گواهی تصریح می‌کند: «چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند»

ماده ۵ – تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف – ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

ب – ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل: – ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ – تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.

۳ – ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی.

ج – استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

د – کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات.

ه – دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و – هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز – افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح – خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد.

ماده ۶ – هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی‌ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب – در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره – آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدیدنظرخواهی در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۱۰ – در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این‌ صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.«

 

البته! ما قانون برای حجاب هم داریم ولی به درد عمه‌امان می‌خورد. ما دنبال حکمرانی نخبگانی هستیم. قالیباف رفیق جینگ سردار سلیمانی درگاه اعلام کرده نخبه‌ها برای حجاب عریضه بدهند. ما نخبه‌ها را ریختیم در دانشگاهها. عین دسته گل همه از دهک‌های ۸،۹ و ۱۰. بچه خانواده‌های حسابی. این ۱۰۰۰ نفر هم نخبه‌های خانواده‌دارند! ۲۵ سال است به همه جوانبش تدبر نموده‌ایم. هیچ ترسی هم از خط و نشان انقلابی‌ها نداریم. انتخابات تهران را تناسبی می‌کنیم هر طور شده می‌چپیم در پاچه‌ نظام.

هر کی هم تحصن کند جیکش در بیاید اقدام مقتضی می‌نماییم. فکر کردید در غرب معترضین به رفتارهای همجنسبازها و دگرباش‌ها را تنبیه می‌کنند شوخی است؟ گاماس گاماس. واسه شماها هم پیش می‌آوریم. چی فکر کردید؟

با حفظ سرعت و تناوب اینجای داستانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.