لیبرال دموکراسی یا مردم‌سالاری دینی؟

صراط نوشته: «به این سه خبر دقت کنید؛

اعلام حکومت نظامی در فرانسه؛ وضعیت حکومت نظامی از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود و تا ۶ صبح ادامه دارد. کسی در این زمان حق تردد در خیابان‌ها را ندارد.

مکرون به وزرای کابینه: هرکاری می‌توانید بکنید، فقط نظم و آرامش به فرانسه برگردد.

درخواست کمک فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات.

حال این سه خبر که حکایت از وضعیت حادّ اجتماعی سیاسی فرانسه دارد را مقایسه کنید با ایام اغتشاش و آشوب در ایران چه در زمان فتنه کوی دانشگاه، چه در وقت فتنه ۸۸ و چه در فتنه‌های اخیر… استیصال امروز مکرون در برقراری امنیت کشورش تصویر روح لیبرال دموکراسی در مقابل مردم‌سالاری دینی است. آنچه نظام سیاسی ایران عزیز را با نظامات مرسوم دنیا خصوصا غرب متمایز می‌کند همین مساله اعتماد به مردم و مردم‌سالاری دینی است.

دقیقا برخلاف کشورهای غربی که در مواقع بحرانی برای کنترل وضعیت جامعه، حکومت نظامی اعلام می‌کنند، در ایران در مواقع بحرانی توده مردم به صحنه آمده و قضیه را فیصله می‌دهند.

چرا در غرب مردم به خیابان نمی‌آیند؟! همین سوال نقطه کانونی تفاوت دونوع حکومت است. اگر سیاستمداران غربی کورسوی امیدی از حمایت مردمی برای خود می‌دیدند حتما آنها را به خیابان دعوت می‌کردند(همان کاری که ایران در کودتا علیه اردوغان در ترکیه به او پیشنهاد داد) اما آنها می‌دانند که اگر مردم بیشتری به خیابان بیایند وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد درست برعکس ایران که چون آشوبگران از مردم نیستند با ورود مردم به میدان وضعیت آرام می‌شود.»

‌@

پ.ن: سوئیس همان روز دوم تانک آورد توی خیابان در حالی‌که اولین‌بار در تاریخش است که آشوب شده!‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.