و اما بازی چی بود؟

«در اقدام تروریستی ۱۲ تیر ۶۷، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر شناسه پروازی R۶۵۵ از مبدأ بندرعباس به مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس.جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره “هنگام” در فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد. در پی این حمله تروریستی، همه ۲۹۰ سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ کودک زیر دو سال و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند. البته از این تعداد سر نشین ۴۲ نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عربی بودند.

بر اساس گزارش‌ها، اولین موشک، بال سمت چپ هواپیما را جدا می‌کند و موشک دیگر نیز مستقیم به قسمت دم هواپیما شلیک می‌شود که پس از برخورد، آن را از جا می‌کند. هواپیما مستقیم به سمت دریا شیرجه می‌رود و تنها ۸۴ ثانیه پس از شلیک موشک‌ها، هواپیما به سطح دریا برخورد می‌کند و منفجر می‌شود.»

خب، با توجه به داده‌های بالا، شما در این طرح چی می‌بینید؟ پسربچه‌ای با کاپشن یا سویشرت (چه بسا بسیار) گرم نشسته در سمت بال راست.

چند سال قبل، کسی طرحی برای روز دانشجو، ۱۶ آذر زده بود و طرح آمریکاستیزانه‌اش را با یک مداد روتین ساده تزئین کرده بود. اما آن مداد، یک مداد ساده نیست. مداد زرد خردلی اینتگریتی یواس‌ای با پاک‌کن صورتی ابزاری نمادین است. شما فیلم و سریال آمریکایی قدیم و جدید پیدا نمی‌کنید که مدادی غیر این دست هنرپیشه‌هایش باشد-هر جا لازم شد.( حتی عباسی و رائفی‌پور هم این را نمی‌دانند 😈)

نمی‌دانم آیا توانستم حق مطلب را ادا کنم؟ «خدا بیامرزد کسی را که کار را کامل و تمام انجام داد.» این حرف رسول اکرم (ص) است. مسلمان که باید سرتر باشد.

شما با همین چیزهای ساده، جلوی ورود اطلاعات دروغ یا تحریف شده یا وارونه نمایی را در تصاویر، اخبار و تحلیلها می‌گیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.