حضرت لوط، جذب و کار فرهنگی

اینها را از شهر و دیار خود بیرون کنید، که آنان مردمی هستند که پاکدامنی را می‌طلبند (اعراف:۸۲)

 

مطابق قرآن کریم، همشهریان لوط نبی تصمیم گرفتند که او را به جرم امر به معروف و نهی از منکر، از شهر اخراج کنند (پس نهی از منکر تاوان دارد، گاه تاوانی بسیار سنگین؛ اما چنین مواردی هرگز جواز ترک نهی از منکر نیست!) خوب به آیهء فوق توجه کنید: زشتکاران قوم لوط، اعتراف داشتند به این‌که لوط و دخترانش، جزء پاکان هستند و طبعاً خودشون که گناهگارند، جزء ناپاکان!

گفته شده که لوط نبی، ۳۰ سال مردم را نهی از منکر کرد… پیغمبر خدا ۳۰ سال تلاش کرد، ۳۰ سال گفت و احدی گوش نکرد.

لابُد کار فرهنگی بلد نبوده؟

شاید هم روشش اشتباه بوده، نه؟ وگرنه دیگه باید بعد از ۳۰ سال، یک نتیجه‌ای می‌گرفت، دستکم یک نفر به سمتش می‌آمد، اما کسی نیامد!

حضرت لوط _سلام‌الله علیه- هم جذب بلد نبود! اَه که چقدر دافعه داشته!

راستی زبان چرب و نرم هم نداشت، به قومش گفت: «آیا شما عمل زشتی را که پیش از شما هیچ کس بدان مبادرت نکرده می‌کنید؟» توجه کنید، گفت عمل زشت می‌کنید!

چرا با گناهکارها گرم نمی‌گرفت؟ مگه همشهریانش نبودند؟ ای بابا… کاش می‌آمد از مدعیان امروزی یاد می‌گرفت کار فرهنگی و جذب چیه!

 

لوط نبی، سی سال گفت، اما حتی یک نفر هم بدو نگروید و حرفش را نپذیرفت، حتی یک نفر! با گذشت سی سال، تا زمانی که لوط در شهر بود، عذاب الهی بر قومش نازل نشد. زمانی که موعد عذاب فرا رسید خدا به او امر کرد تا با دخترانش، شهر را ترک کند. پس از آن، جبرائیل، شهر را بر روی بال خود بلند کرد و بین زمین و آسمان معلق نگه داشت. سحرگاه شد، و اگر در زمان سحر، فقط یک نفر -فقط یک نفر- رو به درگاه الهی می‌آورد و توبه می‌کرد، جبرییل، شهر را به جای اولش، باز می‌گرداند.

سحر شد. یک نفر بیدار شد و گفت: ای کاش الان پسر جوانی در کنارم بود تا… و جبرییل، بالش را برگرداند و شهر زیر و رو شد و بارانی از سنگ گِل، بر اهل لواط باریدن گرفت و بر پیشانی هر یک از لواط کاران، گِل سنگی جای گرفت.

نقل است که در قیامت، نشانه‌ی اهل لواط، همین گِل سنگ‌هایی است که بر پیشانی دارند.

 

➖پ.ن۱: پس از ظهور حضرت ختمی مرتبت، عذاب‌هایی این چنین سخت، از بشریت برداشته شد، چرا که حضرت محمد در شب معراج از خدا خواست تا این قبیل عذاب‌ها، از مردم آخرالزمان برداشته شود. درخواستی که مورد اجابت الهی قرار گرفت… پس یقین داشته باشیم، آنچه در قرآن آمده، حقیقت محض و مطلق است!

 

➖پ.ن۲: اگر ۴۵ سال است که برای حجاب خون دل می‌خوریم و شاید -شاید- علی‌الظاهر در قبال جماعتی که به هیچ روی نمی‌خواهند به حجاب تن دهند، نتیجه نمی‌گیریم، علتش لزوماً اشتباه عمل کردن ناهیان از منکر و دلسوزان و دلواپسان است (گر چه عملاً دستگاه‌های متولی، هیچ کاری نمی‌کنند!) هستند انسان‌هایی که به‌رغم آن‌که سالها حقیقت و راه درست به اینان تذکر داده می‌شود و نسبت به آن آگاهی دارند، نمی‌خواهند حق را بپذیرند و بدان گردن نهند… به هر روی از موضع حق، هرگز نباید عقب نشینی کرد، چرا که حق، راه درستی هست، چه مردم به این راه بیایند، چه نیایند!

 

➖پ.ن۳: گناه دستگاه‌های اجرایی متولی حجاب، که سالهاست به وظیفه‌ی خویش عمل نمی‌کنند، تحت هیچ شرایطی، قابل بخشایش نیست. کوتاهی اینان، یکی از علل مصیبتی است که در ماجرای حجاب، بر سرمان می‌رود….

 

🆔@CoronaDeception (لینک کانال)

 

2 دیدگاه روی “حضرت لوط، جذب و کار فرهنگی

  1. «احتمالا باید ماه آینده بیاد وزارت. آخرین باری که آمد، سه هفته بعدش با دخترش آشنا شدم. این بار که می‌آید را خداوند متعال به خیر بگذراند انشاالله»

    سلام
    آرزوی قبولی نماز و روزه‌های شما و التماس دعا
    این کامنت آخر چه بود معنایش؟ متن خودم رو کپی فرمودید
    «احتمالا باید ماه آینده بیاد وزارت. آخرین باری که آمد، سه هفته بعدش با دخترش آشنا شدم. این بار که می‌آید را خداوند متعال به خیر بگذراند انشاالله»

    1. همیشه برایم سوال بود که چطور و چگونه؟ جوابم را که در نوشته‌تان بود، گرفتم و برای خودتان کامنت کردم.
      شگفت‌انگیز است این فقره برای کسی که ذهن پرسوالی دارد درباره کسی که شرایط شما را دارد.
      سلام و طاعات و عبادات شما هم مورد قبول حق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.