درس خارج: حج برائت

رهبر انقلاب: حضرت ابراهیم در مقابل دشمنِ ستیزه‌گر، محکم می‌ایستاد و اظهار برائت می‌کرد/ امروز دشمن ستیزه‌گر با مسلمانها، رژیم صهیونیستی است/ نمی‌شود با اینها با روی خوش برخورد کرد، چه مباشر قتل و چه پشتیبان قتل!

 

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار کارگزاران حج:

 

«حضرت ابراهیمِ رحیم و رئوف و ودود که برای قوم لوط شفاعت می‌کند، برای عاصی‌ها طلب مغفرت می‌کند، برای کفاری که ستیزه‌گری ندارند معتقد است که به آنها باید نیکی کرد، همین ابراهیم در یک جا هم این‌جور محکم می‌ایستد و اظهار برائت میکند: «إِنَّا بُرَآءُ مِنکُمْ» ما برائت داریم از شما «وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ الْعَدَاوَهُ وَالْبَغْضَاءُ» [ممتحنه: ۴] بین ما و شما دشمنی، دشمنی آشکاری است، ما صریحاً با شما دشمنیم و دشمنی می‌کنیم. اینها کی‌اند؟ آن کسانی‌اند که ستیزه‌گری می‌کنند دیگر.

«إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ» [ممتحنه: ۹] آن کسانی که شما را به قتل می‌رسانند، با شما می‌جنگند، شما را از خانه و دیارتان بیرون می‌کنند یا کمک می‌کنند به کسانی که شما را از خانه و دیار بیرون کردند، با اینها حق ندارید ارتباط برقرار کنید، دوستانه، دست دوستی به اینها بدهید. حق ندارید. یعنی بینتان دشمنی باید باشد.

خب امروز کیست در دنیا که با مسلمانها دشمنی می‌کند، ستیزه‌گری می‌کند، آنها را می‌کشد؟ زنشان را، مردشان را، فرزندشان را، آنها را از خانه و دیارشان بیرون می‌کند. آن کیست؟ دشمن صهیونیست در قرآن روشن‌تر از این توصیف بشود؟ فقط هم دشمن صهیونیست نیست. «وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِکُمْ» کسانی که کمک می‌کنند به او. کی کمک می‌کند؟

اگر کمک آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قدرت داشت، جرأت داشت که این جور وحشیانه با مردم مسلمان، با زن و مرد، با کودک در آن محیط محدود این جور رفتار بکند؟ نمی‌شود با این دشمن با روی خوش برخورد کرد. نمی‌شود با آنها با ملایمت رفتار کرد، چه آنی که مباشر قتل است، چه آنی که معاون قتل است، پشتیبان قتل است، چه آنی که خانه را ویران می‌کند، چه آنی که از ویران‌کننده‌ خانه پشتیبانی می‌کند. «وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» [ممتحنه:۹] آیه‌ قرآن است.

 

اگر با اینها دست دوستی داد کسی، این ستمگر است، ظالم است. «أَلَا لَعْنَهُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ» [هود: ۱۸] این است. نص قرآن، آیات قرآن اینهاست. پس برائت امسال از همیشه بارزتر است. حج امسال حج برائت است.»

۱۴۰۳/۲/۱۷

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.